۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
بهبود شاخص های اقتصادی و ادامه روند کاهشی تورم در آمریکا
کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا اعلام کرد

بهبود شاخص های اقتصادی و ادامه روند کاهشی تورم در آمریکا

کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا در تازه ترین گزارش خود از آخرین وضعیت اقتصادی این کشور از کاهش قیمت تولید کننده در ماه دسامبر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا در تازه ترین گزارش خود از آخرین وضعیت اقتصادی این کشور از کاهش قیمت تولید کننده در ماه دسامبر خبر داد.

بر اساس آخرین آمار اقتصادی ایالات متحده، شاخص (PPI) اما در بازه سال به سال ۲.۵ درصد افزایش داشته است. این گزارش آماری مثبت می تواند در آستانه تصمیم فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره بانکی، به عنوان فاکتوری مثبت عمل نموده و راه را برای بهبود وضعیت بازارهای جهانی باز نماید.

اما در خصوص شاخص بخش های دیگر اقتصاد آمریکا نیز باید گفت که هزینه خدمات برای سومین ماه متوالی ثبات را تجربه کرده و با اینحال، شاخص تورم به نسبت ماه قبل ۲ درصد اعلام شده که به هدفگذاری فدرال رزرو برای روند کنترل تورم بسیار نزدیک است.

«جفری راچ» اقتصاددان هلدینگ مالی شارلوت در این خصوص معتقد است که فدرال رزور اکنون تا حد زیادی به هدفگذاری خود برای کاهش تورم دست یافته و این موضوع برای بازارهای مالی مثبت ارزیابی می شود.

همچننی قیمت تمام شده کالاها در بازار آمریکا نیز برای سومین ماه متوالی با ریزش ۰.۱ درصد مواجه شده که نشان دهنده مهار تورم در این کشور است.

کد خبر: ۲۶۷٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha