۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
ظرفیت بوشهر در زمینه سردخانه‌های نگهداری ماهی و میگو تکمیل‌شد
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی بوشهر:

ظرفیت بوشهر در زمینه سردخانه‌های نگهداری ماهی و میگو تکمیل‌شد

بوشهر- قلی پور، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی بوشهر گفت: ظرفیت استان در زمینه سردخانه‌های نگهداری ماهی و میگو تکمیل‌شده است.

مصطفی قلی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۵۱ واحد سردخانه با ظرفیت ۴۵ هزار تن در زمینه صنایع تبدیلی شیلات در استان بوشهر وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توسعه صنایع تبدیلی از سال ۹۳ تاکنون، ظرفیت استان در زمینه سردخانه‌های نگهداری ماهی و میگو تکمیل‌شده است.

لزوم حرکت صنایع تبدیلی شیلاتی به سمت محصولاتی باارزش افزوده بالا

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی بوشهر با تأکید بر ضرورت حرکت صنایع تبدیلی شیلاتی به سمت محصولاتی باارزش افزوده بالا گفت: توصیه می‌شود صنایع تبدیلی شیلاتی به سمت محصولاتی باارزش افزوده بالا حرکت کند و تنها به بسته‌بندی میگو تازه پرداخته نشود زیرا در این صورت ارزش افزوده دو برابری را به ارمغان می‌آورد.

قلی پور اضافه کرد: بوشهر به عنوان قطب میگو پرورشی کشور شناخته می‌شود و فرآوری میگو و تولید غذاهای آماده و نیمه آماده مانند ناگت و شنسل، فیله، میگو سوخاری و محصولاتی از این دست، بازار بسیار مناسبی دارد و اشتغال پایدار و ارزش افزوده بالایی به دنبال خواهد داشت.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی بوشهر خاطرنشان کرد: با تولید محصولات جانبی، واحدهای فعال صنایع تبدیلی در زمینه میگو می‌توانند به صورت دائم در طول سال فعالیت کنند درحالی‌که در زمان حاضر به صورت فصلی فعالیت می‌کنند.

در زمان حاضر ۱۲۶ هزار و ۴۲۵ تن ظرفیت صنایع تبدیلی و غذایی استان بوشهر در زمینه شیلات است و یک هزار و ۵۱۱ نفر در این صنایع مشغول به کار هستند.

کد خبر: ۲۶٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha