۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
میزان بارش‌ها در کشور به ۵۱.۹ میلیمتر رسید| کاهش ۴۱ نسبت به دوره بلندمدت

میزان بارش‌ها در کشور به ۵۱.۹ میلیمتر رسید| کاهش ۴۱ نسبت به دوره بلندمدت

میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه امسال) تا ۲۳ دی در حالی به ۵۱.۹ میلیمتر رسید که همچنان هم نسبت به دوره بلندمدت و هم سال گذشته با کاهش همراه است.

به گزارش بازار، وضعیت بارشی کشور با وجود بارش‌های اخیری که رخ‌داده همچنان مطلوب نیست. هم اکنون تعدادی از استان‌های کشور دارای بارش نبوده و یا بارش‌های آنها روند کاهشی را نشان می‌دهد.

تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور در باره میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تا ۲۳ دی‌ماه بیانگر آن است که در این مدت ۵۱.۹ میلیمتر بارش در کشور اتفاق افتاده است.

بررسی آمار دوره بلندمدت نشان از آن دارد که در دوره بلندمدت ۵۵ساله ۸۸.۴ میلیمتر بارش داشته‌ایم که در مقایسه با بارش‌های تا ۲۳ دی ۴۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال گذشته نیز در همین بازه زمانی ۷۴.۹ میلیمتر بارش در کشور رخ‌داده بوده که بازهم بارش‌های امسال نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد کاهش دارد.

در مجموع کل استان‌های کشور تنها دو استان نسبت به دوره بلندمدت با اندکی رشد بارش روبرو شده‌اند.

همچنین میزان بارش‌های امسال شانزده استان نسبت به سال گذشته کاهش بارش دارند.

البته امروز سازمان هواشناسی از بارش باران طی امروز در اکثر مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد: بیشینه بارش برف امروز در جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، غرب کردستان، اردبیل، ارتفاعات گیلان و البرز مرکزی خواهد بود.

کد خبر: ۲۶۷٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha