۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
راه اندازی سامانه افق برای ثبت فاکتورهای فروش
مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صمت اعلام کرد

راه اندازی سامانه افق برای ثبت فاکتورهای فروش

صفدری، مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صمت گفت: تمامی واحدهای تولیدی که اقدام به خرید مواد اولیه از پتروشیمی دارند باید فاکتور فروش را در سامانه افق بارگذاری کنند و به تأیید خریداران برسانند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محسن صفدری گفت: از ابتدای سال ۹۰ که وزارت صنعت، معدن و تجارت سامانه بهین یاب را راه اندازی کرد در راستای عدالت در توزیع و مدیریت تقاضا تا حد زیادی موفق بود، اما در این سال‌ها با اشکالاتی روبرو شد که سعی بر برطرف کردن آن شده است.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۷ که بازار ملتهبی در موضوع «پت» به وجود آمد وزارت صمت جدی به موضوع ورود کرد و کارگروهی برای مدیریت تقاضا تشکیل و پیگیر عدالت در توزیع شد.

صفدری گفت: اگر کسی می‌خواهد از طریق سامانه بهین یاب خریدی انجام دهد باید در این سامانه ثبت نام و سازمان صمت استان آن را بررسی کند و این اطلاعات برای ستاد وزارت صمت ارسال می‌شود و بعد از بررسی ستاد، موافقت ما برای خرید بورس وارد می‌شود.

مدیرکل صنایع غیر فلزی وزارت صمت افزود: بازار پتروشیمی، بازار جذابی است و ما کارگروه مدیریت تقاضا را به منظور رصد و شناسایی بازار، راه اندازی کردیم.

وی گفت: از سال گذشته واحدهای تولیدی برای تغییر نمودار (گرید) مصرف و طرح توسعه، مکلف به همکاری با کارگره مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها می‌شود و آمار تولید آن‌ها رصد و از ماشین آلات آن‌ها تصویربرداری شد و برای حوزه ستادی وزارت صمت ارسال می‌کنند و از این طریق غربالگری برای ما انجام و تولیدکننده واقعی شناسایی می‌شود.

وی اضافه کرد: به زودی سامانه افق به سامانه سازمان امور مالیاتی متصل خواهد شد و دست دلالان را قطع خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۶٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha