هک حساب بورس یک شکست امنیتی است
قانونگذاران آمریکا:

هک حساب بورس یک شکست امنیتی است

قانونگذاران ایالات متحده پس از هک حساب ایکس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، آن را شکستی در پیروی از شیوه‌های امنیت سایبری دانستند.

به گزارش بازار، قانونگذاران ایالات متحده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار خواسته اند تا آمادگی امنیت سایبری خود را بررسی کند.

این آژانس تایید کرده بود، شخصی برای مدت کوتاهی به حساب ایکس (توییتر سابق) دسترسی پیدا کرد و یک پیام جعلی ارسال کرد که می‌گفت صندوق‌های قابل معامله در مبادلات (ETF) را برای بیت‌کوین تایید کرده است.

بورس سرانجام اولین صندوق‌های قابل معامله در مبادلات فهرست شده در ایالات متحده را برای ردیابی بیت کوین در روز چهارشنبه تایید کرد، اما پست غیرمجاز یک روز قبل منجر به افزایش قیمت بیت کوین به حدود ۴۸هزار دلار شد و بعد از آن به زیر ۴۵هزار دلار رسید.

ران وایدن، سناتور دموکرات از اورگان و سینتیا لومیس، سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به آژانس در روز پنج‌شنبه، به دنبال تحقیق در مورد این حادثه بودند که آن را شکست آشکار کمیسیون بورس و اوراق بهادار در پیروی از شیوه‌های امنیت سایبری می‌دانستند.

ایکس که متعلق به ایلان ماسک است، این هک را تایید کرد. در این بیانیه آمده است که یک فرد ناشناس کنترل شماره تلفن مرتبط با حساب آژانس را به دست آورده است و کمیسیون بورس و اوراق بهادار در آن زمان احراز هویت دو مرحله ای را فعال نکرده است. احراز هویت دو مرحله ای (MFA) یک ابزار حفظ حریم خصوصی دو طرفه است که فقط پس از اینکه کاربر رمز عبور را زد و یک کلید امنیتی را از طریق ایمیل یا تلفن ارسال کرد، امکان دسترسی به یک حساب اینترنتی را فراهم می کند.

وایدن و لومیس در نامه خود گفتند: ما از شما می‌خواهیم رویه‌های آژانس مربوط به استفاده از احراز هویت دو مرحله ای و به‌ویژه، احراز هویت دو مرحله ای مقاوم در برابر فیشینگ را بررسی کنید تا هرگونه شکاف امنیتی باقی‌مانده‌ را شناسایی و برطرف کنید.

هک حساب رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، نگرانی‌ها در مورد امنیت پلتفرم رسانه‌های اجتماعی از زمان تصاحب آن توسط یلان ماسک در سال ۲۰۲۲ را افزایش داد.

کد خبر: ۲۶۷٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha