۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
وزارت خارجه در حال رایزنی برای حل مشکل عمره مفرده است
رییس سازمان حج و زیارت:

وزارت خارجه در حال رایزنی برای حل مشکل عمره مفرده است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برای حل مشکل اعزام زائران عمره مفرده وزیر امور خارجه کشورمان با همتای سعودی مذاکره کرده و قرار است تا چند روز آینده مسائل برطرف شود.

به گزارش بازار، هفته گذشته قرار بود اولین کاروان زائران عمره مفرده به عربستان اعزام شود اما این سفر به دلایلی که عمدتا گفته می شود درباره مشکلات فنی پروازی بوده، متوقف شد. به همین دلیل هیات کارشناسی از سوی سازمان حج و زیارت کشورمان برای بررسی و مذاکره راهی عربستان شد.

از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پنجشنبه -۲۱ دی- درگفت وگوی تلفنی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان به توافق دو کشور در موضوع اعزام زائران به عمره مفرده اشاره کرد و در خصوص تاخیر بوجود آمده و چگونگی حل آن با همتای عربستانی خود به گفت وگو پرداخت.

اگر مجوز هواپیمایی عربستان صادر شود، مشکلی برای اعزام نداریم
سیدعباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت در باره مذاکرات انجام شده در عربستان گفت: نمی‌خواهیم مجددا به مردم قول و تاریخ اعزام زاِئران عمره مفرده را اعلام کنیم که اگر به هر دلیلی این مهم با تاخیر مواجه شود، بدقول شویم.

وی افزود: در نشست هفته گذشته با مسئولان حج عربستان، آمادگی خود را برای اعزام زائران اعلام کردیم و تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقرار زائران عمره از قبیل اجاره هتل‌ها و استقرار نیروهای ستادی، خریدهای لازم در خصوص خوراک و پذیرایی زائران، دسته بندی گروه‌های اعزامی و خرید ارز هم انجام شده و منتظر پاسخ وزارت امور خارجه یا هواپیمایی کشورمان برای اعزام زائران هستیم.

مشکل فنی پرواز، دلیل اصلی توقف اعزام زائران بود
حسینی گفت: بروز مشکل فنی و عدم صدور مجوز پروازی دلیل اصلی توقف اعزام زائران بود. در نشست مشترک در عربستان برای رفع این مشکل پرونده ای تشکیل شده که قرار است از مسئولان بالاتر عربستان پیگیری و نتیجه اعلام شود.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل وزیر امور خارجه کشورمان با همتای سعودی مذاکره کرده و قرار است تا چند روز آینده این مشکل برطرف شود.

حسینی با تاکید بر اینکه از دو ماه گذشته آمادگی اعزام زائران عمره مفرده را داریم، گفت: در نشست مشترک با مسئولان حج عربستان پرونده ای برای حل مشکل عمره تشکیل شده و با توجه به قول وزیر امور خارجه کشورمان برای حل مشکل یادشده مبنی بر صدور مجوز از سوی عربستان آماده اعزام زائران عمره مفرده به مکه و مدینه هستیم.

رییس سازمان حج شایعه «مشروط کردن صدور مجوز اعزام به استفاده از هواپیمایی این کشور» را رد کرد و گفت: این موضوع صحت ندارد و شایعه‌ای بیش نیست، زیرا در مذاکرات ما با طرف سعودی چنین شرط و مبحثی به هیچ عنوان مطرح نشده است.

کد خبر: ۲۶۷٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha