۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
۱۴ میلیون دلار کالای غیر نفتی از قم صادر شد/ افزایش رغبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید
طی دو ماه گذشته؛

۱۴ میلیون دلار کالای غیر نفتی از قم صادر شد/ افزایش رغبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید

قم - سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در دو ماهه نخست امسال میزان صادرات کالاهای غیررنفتی از استان به ارزش ۱۴ میلیون دلار و به وزن ۱۶ هزار تن بوده است.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با بازار با بیان اینکه میزان صادرات استان قم به کشورهای دیگر طی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال به ارزش ۱۴ میلیون دلار و وزن ۱۶ هزار تن برآورد شده است، افزود: عمده کشورهای هدف صادرات عراق، افغانستان، امارات و هند، آذربایجان و ازبکستان، اندونزی، عمان و اوکراین، ارمنستان و قزاقستان بوده است.

وی با اشاره به میزان واردات استان در دو ماهه نخست سال ۹۹ بیان کرد: میزان واردات استان قم به ارزش ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و به وزن چهار هزار و ۳۰۰ تن بوده که شامل کالاهایی مانند قطعات خودرو، موتورسیکلت و دستگاه‌های اپتیک، سنجش و کنترل، دستگاه‌های طبی و جراحی همچنین ماشین آلات و وسایل مکانیکی، نیکل و مصنوعات نیکل و مصنوعاتی از چدن و آهن یا فولاد و دستگاه‌های برقی است.

صدور پروانه‌های بهره‌برداری در استان قم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: هم‌چنین محصولاتی از الیاف و محصولات شیمیایی غیرآلی از کشورهای چین، ترکیه، هند، امارات، عراق، ایتالیا، آلمان، بلاروس، ژاپن و فرانسه وارد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان پروانه‌های بهره‌برداری در استان قم، گفت: تعداد ۱۴ فقره پروانه بهره برداری ایجادی با ۷۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۳۶۵ نفر و تعداد ۱۱ فقره پروانه بهره برداری توسعه‌ای برای توسعه واحدهای موجود با ۶۲۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۱۱۸ نفر صادر شد.

سیجانی افزود: درمجموع دو هزار ۴۱۶ مجوز با پیش‌بینی اشتغال‌زایی ۴۵ هزار و ۵۱۲ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۸۲ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال در قم موجود است که این شاخص بیانگر میل و رغبت به سرمایه‌گذاری جدید در اقم است.

سرمایه گذاری‌های جدید در قم
رئیس سازمان صمت با اشاره به وضعیت سرمایه گذاری در استان در دو ماهه نخست سال بیان کرد: طی دو ماهه نخست سال ۹۹ تعداد ۱۳۶ فقره جواز تأسیس ایجادی بدون برند با هفت میلیارد و ۲۵۴ ملیون ریال سرمایه گذاری و پیش بینی اشتغالزایی برای یک هزار و ۹۰۵ نفر و هم‌چنین سه فقره جواز تأسیس توسعه‌ای برای توسعه واحدهای موجود با ۲۱۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۱۱۵ نفر صادر شده است.

سیجانی تصریح کرد: در مجموع تعداد کل جواز تأسیس موجود استان قم دو هزار و ۴۱۶ مجوز با اشتغال ۴۵ هزار و۵۱۲ نفر و سرمایه گذاری ۱۸۲ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال است که این امر افزایش میل و رغبت به سرمایه‌گذاری جدید در قم را نشان می‌دهد.

به گفته وی، طی دو ماه گذشته در سال ۹۹ تعداد یک هزار و ۱۱۸ فقره مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی، توزیعی و خدماتی با اشتغالزایی برای دو هزار و ۷۹۵ نفر صادر شد که در مجموع تعداد ۳۵ هزار و ۷۳۶ واحد صنفی مجوز دار در استان وجود دارد که ۳۲ هزار و ۶۲۱ توزیعی و خدماتی و ۱۴ هزار و ۴۱۰ واحد آن تولیدی و فنی است.

صدور ۲۵ کارت بازرگانی طی دو ماهه نخست سال
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به وضعیت تجارت خارجی واحدهای تولیدی در دو ماهه نخست سال ۹۹ در قم، گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال تعداد ۱۵ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۱۰ کارت بازرگانی در بخش تجاری صادر شده است که در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی ۷۰۵ فقره می‌باشد که ۵۴۱ فقره آن تولیدی و ۱۶۴ فقره تجاری و در این مدت یک کارت ابطال شده است.

کد خبر: ۲۶٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha