۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
افتتاح اتصال ریلی بندر انزلی با حضور رئیس جمهور
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد اعلام کرد

افتتاح اتصال ریلی بندر انزلی با حضور رئیس جمهور

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از افتتاح طرح اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی تا پایان سال با حضور رئیس‌جمهور و تقاضای سرمایه‌گذاری ۷۲۰ هزار میلیارد تومانی در مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی با اشاره به مطالبه رییس جمهور برای جلب ۱۰ میلیارد دلاری طرح های سرمایه گذاری در مناطق آزاد، ‌اظهار کرد:‌ با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های متنوع مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور، این امر قابل تحقق است.

وی از تقاضای سرمایه‌گذاری ۷۲۰ هزار میلیارد تومانی در مناطق آزاد خبر داد و افزود:‌ تهیه بسته‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد نقطه شروعی برای جلب توجه علاقمندان داخلی و خارجی محسوب می شود. به‌عنوان مثال منطقه آزاد انزلی از جمیع جهات یک منطقه شاخص و نمونه بوده و این مهم ناشی از کارکردها، اثربخشی و نظام مدیریتی حاکم بر منطقه شما می باشد.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون ارزش تقاضاهای سرمایه گذاری، در منطقه آزاد انزلی به حدود ۴۳ همت ارتقاء یافته است، اضافه کرد: جلب نظر سرمایه گذاران برای ارائه تقاضا، نقطه آغازین مراحل مختلف جذب و حضور سرمایه گذار قلمداد می شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از افتتاح خط‌آهن رشت-انزلی تا پایان سال و با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت:‌ تراز تجاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با صادرات ۱۸ میلیارد دلاری، مثبت ۱۳.۵ میلیارد دلار بوده است.

عبدالملکی تصریح کرد:‌ مناطق آزاد بدون بهره گیری از بودجه دولتی به این موفقیت‌ها دست یافته‌اند، در حالی‌که حدود ۹۰ درصد مصرف بودجه کشور صرف امور جاری و مابقی در حوزه عمرانی هزینه می شود، در مناطق آزاد این شاخص ۷۰ درصد زیرساختی و ۳۰ درصد جاری است.

وی خواستار اعمال منعطف و مبتنی بر شرایط، تغییر و تحولات داخل و خارج از منطقه آزاد، طرح جامع در راستای تسهیل و تسریع فرآیندهای بررسی تقاضاهای سرمایه گذاری شده و ابراز امیدواری کرد سازمان منطقه آزاد انزلی تا پایان سال‌جاری موفق به جذب ۶۰ درصد از طرح‌های سرمایه‌گذاری شود.

کد خبر: ۲۶۷٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha