۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
رشد ۱۳۰۰ درصدی صدور مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای

رشد ۱۳۰۰ درصدی صدور مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای

آموزش‌های مهارتی در دولت سیزدهم در بخش دولتی و غیردولتی ۲ برابر شد و درآمدهای اختصاصی سازمان فنی و حرفه‌ای با رشد ۱۷۴ درصدی مواجه شد و به ۵۰۷ میلیارد تومان رسید.

به گزارش بازار، آخرین آمار به‌دست‌آمده از سازمان فنی و حرفه‌ای نشان می‌دهد که آموزش در بخش دولتی و غیردولتی در دولت سیزده تا کنون به چهار میلیون و ۴۶۷ هزار نفر دوره رسیده است. در چهار ساله دولت دوازدهم این عدد دو میلیون و ۹۴۸ هزار نفر دوره بود. آمار در این بخش حکایت از رشد ۵۱ درصدی دارد.

صدور مجوز آموزشگاه آزاد مورد مقایسه‌ای دیگر در این آمار است. در دولت سیزدهم تعداد ۲۳ هزار و ۷۱۱ مجوز صادر شده، اما در دولت دوازدهم تعداد مجوزهای صادر شده یک هزار و ۶۹۳ مورد بود. در این بخش رشد ۱۳۰۰ درصدی اتفاق افتاده است.

تعداد واحد پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی در دولت دوازدهم ۴۵ هزار و ۶۷۳ واحد بوده و اکنون با رشد ۶۰ درصدی مواجه شده و به ۷۳ هزار و ۴۸۴ واحد رسیده است.

بخش دیگر در این گزارش مربوط به سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای است. در دولت سیزدهم مهارت و صلاحیت سه میلیون و ۱۸۹ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته است. در دولت دوازدهم سنجش مهارت دو میلیون و ۱۵۵هزار نفر بوده ست. در این بخش رشد ۴۸ درصدی اتفاق افتاده است.

در دولت سیزدهم برای دو میلیون و ۳۲۴ هزار کارآموز گواهینامه مهارت صادر شده است. در دولت دوازدهم تعداد گواهینامه‌ها، یک میلیون و ۳۴۹ هزار نفر بوده است. در این بخش رشد ۷۲ درصدی اتفاق افتاده است.

یکی از آمارهای دیگر در این گزارش که با رشد ۱۷۴ درصدی مواجه شده مربوط به درآمدهای اختصاصی سازمان فنی و حرفه‌ای است. در بیش از ۲ سالی که از دولت سیزدهم می‌گذرد درآمد این بخش به ۵۰۷ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در دولت دوازدهم ۱۸۴میلیارد تومان بوده است.

انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت اشتغال وزارت تعاون جهت آموزش مهارت‌های منجر به اشتغال ۵۰ هزار نفر، انعقاد توافقنامه با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور برای مهارت‌آموزی منجر به شغل و تأمین نیروی کار برای این بنگاه‌ها از طریق سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور از دیگر دستاوردهای سازمان فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم است.

کد خبر: ۲۶۷٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha