۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
اقتصاد آلمان قدم به قدم تا رکود

اقتصاد آلمان قدم به قدم تا رکود

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در ماه نوامبر هم تولید صنعتی در آلمان کاهش یافته و احتمالا وارد رکود اقتصادی شده یا خواهد شد.

به گزارش بازار، اطلاعات ارائه شده از سوی اداره آمار فدرال آلمان نشان می‌دهد که در ماه نوامبر هم بخش صنعت این کشور عملکرد ضعیفی داشته و برای ششمین ماه متوالی شاهد کاهش تولیدات صنعتی در این کشور را شاهد بوده‌ایم. بنا بر این به احتمال زیاد اقتصاد آلمان وارد رکود شده یا خواهد شد.

کارخانه‌های آلمان در حال حاضر با چندین معضل روبرو هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به بالا بودن نرخ بهره تأمین سرمایه، کاهش تقاضای جهانی به خصوص از طرف چین، و قیمت بالای حامل‌های انرژی روبرو هستند و تولیدات صنعتی در این کشور در ماه نوامبر نسبت به اکتبر ۰.۷ درصد کمتر بوده است.

کارشناسان بر این باورند که عملکرد ناامید کننده صنعت آلمان نشان دهنده شروع ضعیف سال جدید برای این بخش از اقتصاد آلمان است.

متخصصان اقتصاد اعلام کرده‌اند؛ ما همچنان بر این باوریم که در سه ماهه نخست سال جاری به لطف عملکرد خوب حوزه خدمات، تولید ناخالص داخلی آلمان رشد نسبی را به ثبت خواهد رساند. البته تداوم عملکرد ضعیف حوزه صنعت در این کشور می‌تواند تولید ناخالص داخلی آن را برای سه ماهه اول سال جاری تحت تأثیر منفی قرار دهد.

کد خبر: ۲۶۷٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha