۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
 ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعریض و بهسازی محور قیدار به ابهر لحاظ شد
استاندار زنجان: 

 ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعریض و بهسازی محور قیدار به ابهر لحاظ شد

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه تعریض و بهسازی محور قیدار - ابهر در دستور کار است، گفت: برای این محور بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان گفت: صنعت ریلی یکی از صنایع پیشران و ابزاری برای توسعه جوامع بوده و قطارهای سریع‌السیر (پرسرعت) نیز به خط وارد خواهد شد و یکی از برکات سفر تصویب ادامه کار دو خطه کردن راه‌آهن بود که پروژه‌ خاص و از اولویت‌های استان است.

وی با بیان اینکه این پروژه در محدوده تاکستان با مشکل مواجه شده بود که با ورود دولت مرتفع شد،اظهار کرد: این پروژه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

استاندار زنجان ،کل اعتبار این پروژه را حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد و گفت: درصد پیشرفت این راه‌آهن دوخطه (چهار بانده) ۸۵ درصد است.

افشارچی،به پروژه‌های را در استان اشاره کرد و یان داشت: برای محور ترانزیت زنجان به میانه ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و همچنین اعتبارات خوبی برای پروژه‌های زنجان - بیجار و زنجان - دندی در نظر گرفته شد.

وی افزود: تعریض و بهسازی محور قیدار - ابهر در دستور کار است و برای این محور بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان لحاظ شد و پروژه‌های راه برای سال‌های ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ است اما اتمام ‌آن‌ها بستگی به تخصیص اعتبار دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه آب دغدغه مهم استان بوده و نیاز است که انرژی بیشتری در این حوزه گذاشته شود،ادامه داد: در تخصیص آب یک ظلم تاریخی به استان شده بود که این مسئله به همت مسئولان و نمایندگان برطرف شد.

افشارچی با بیان اینکه امسال سد بلوبین آبگیری شد و امیدواریم سال آینده سد مراش نیز به این مرحله برسد ،افزود: در حوزه زیرساخت نیاز به کمک بودجه عمومی داریم.

وی گفت: هم در حوزه آب و هم در حوزه راه که هر دو برای توسعه کشاورزی و شهرستان‌ها نیاز است جلسه پیگیری مسائل استان مصوبات بسیار خوبی داشتیم به طور مثال سد مشمپا تعیین تکلیف شد و ۴۰ درصد آن انجام شده است.

کد خبر: ۲۶۷٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha