۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
نسبت مصارف به منابع بانکی در گیلان رضایت بخش نیست
استاندار گیلان:

نسبت مصارف به منابع بانکی در گیلان رضایت بخش نیست

رشت- استاندار گیلان گفت: نسبت مصارف به منابع در بانک های استان رضایتبخش نیست و باید به ۷۰ درصد برسد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه شورای هماهنگی امور بانک های استان که معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری و رئیس سازمان صمت استان نیز حضور داشتند، اظهار داشت: تولید ، ارزش افزوده و اشتغال در سالی که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده؛ بیش از گذشته اهمیت دارد.

وی بر لزوم یکسان سازی ادبیات و گفتمان فعالان اقتصادی برای توسعه کشور تاکید کرد و افزود: رمز موفقیت کشورهای توسعه یافته؛ فعالیت موثر و توجه به کارآفرینان، فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و تولیدکنندگان است.

وی حمایت از کارآفرینان، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران برای مشارکت در توسعه کشور و ایجاد اشتغال پایدار را مورد تأکید قرار دارد و ادامه داد: در راستای تحقق اهداف ترسیم شده کشور، منویات رهبری و تدابیر رییس جمهوری برای همراهی همه بانک ها در جهت توسعه اقتصادی و انجام فعالیت های اشتغال‌زا ، باید تلاشی مضاعف صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بانک ها را سکاندار کشتی تولید دانست و به گلایه مندی و انتظارات صنعت گران و صاحبان مشاغل استان از سیستم بانکی اشاره و خاطرنشان کرد: بدیهی است برای خروج از شرایط دشوار اقتصادی و پیروزی در این جنگ، باید به توان داخلی متکی باشیم که این مهم شعار راهبردی و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه همه بانک ها باید خود را در توسعه استان شریک بدانند ، افزود: نمی توان انتظار داشت واحدهای اقتصادی ، تولیدی و صنعتی بدون حمایت دولت و همکاری های بانکی، به اهداف توسعه محور برسند.

زارع با اشاره به اعتماد مردم گیلان به بانک های دولتی و خصوصی و سپرده گذاری نزد آنها گفت: با این وجود ؛ نسبت مصارف به منابع در بانک ها رضایت بخش نیست و انتظار دارم این مهم در همه بانک های عضو شورای هماهنگی امور بانک های استان به رقم ۷۰ درصد برسد.

وی یادآور شد: پذیرفته نیست بانک های خصوصی استان سرمایه های مردم را در بخش های تولیدی، خدمات و دیگر گرایش ها در پایتخت یا سایر نقاط کشور هزینه کنند و لازم است آنها نیز در روند توسعه استان مشارکت ورزند و بر اساس دستور بانک مرکزی؛ نسبت مصارف به منابع رقم حداقل ۵۰ درصد را محقق کنند.

استاندار گیلان افزود: جذب حداکثری تسهیلات سهم استان ، تبصره های ۱۶ و ۱۸ ، مشاغل خانگی، تسهیلات کرونا و نیز تسهیلات مربوط به کمیته امداد امام و بهزیستی انتظارم از بانک هاست و همواره نیز به آن تاکید دارم.

زارع به مصوبه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اشاره و اضافه کرد: نباید هیچ یک از واحدهای تولیدی، به علت معوقات بانکی تعطیل و یا از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آید ضمن آنکه انتظار دارم تا پایان سال، ۳۰ درصد واحدهای تولیدی تحت تملک بانک ها واگذار شود.

وی این مهم را موضوع مورد تأکید رئیس جمهوری در جلسه اخیر برنامه ریزی و تلاش ملی برای تحقق شعار جهش تولید که با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد؛ ذکر کرد و ارتباط سازنده بدنه کارشناسی بانک ها با صاحبان صنایع را در رفع مشکلات آنها موثر خواند و گفت: همواره در جلسه های مختلف تأکید کرده ام که جلب رضایت مردم و تکریم ارباب رجوع، وظیفه همه خدمتگزاران است و این مهم باید بیشتر از قبل، در بانک ها مورد توجه باشد.

کد خبر: ۲۶٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha