چندین شرکت تولیدی دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان راه‌اندازی می‌شود
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان:

چندین شرکت تولیدی دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان راه‌اندازی می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت:قرار است تا قبل از پایان امسال نشستی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و تاجیک با هدف راه‌اندازی چندین شرکت تولیدی دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان برگزار شود.

به گزارش بازار، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات‌دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رییس مجلس ملی تاجیکستان بازدیدی مفصل از نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران داشت. وی با تصوری وارد ولی با تصور دیگری خارج شد و درواقع نظرش در مورد پیشرفت‌های ایران تغییر کرد و بسیار به همکاری با ایران علاقمند شد و من به وی تاکید کردم که ما به دنبال تجارت نیستیم و به دنبال همکاری هستیم.

وی ادامه داد: رییس مجلس ملی تاجیکستان دعوت کرد طی یک تا دو ماه آینده نشستی با همراهی شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی، سلامت و معدن برگزار شود که این نشست تا قبل از پایان سال برگزار خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی در مورد قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان نفتی و صنایع نیز گفت: این قراداد برای کالاهایی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بود که در طول دو سال در ۱۲ گروه کالایی ویژه خواهد بود.

وی افزود:‌ تعامل خوبی بین وزارت نفت در حوزه‌های مختلف مثل بخش گاز و اخیرا در حوزه‌های تجهیزات، بهره‌وری، بهینه‌سازی، تکمیل زنجیره ارزش در حوزه گاز انجام و قراردادهای آن شروع شده است که امیدوارم قبل از پایان این دولت نتایج آن حاصل شود.

کد خبر: ۲۶۶٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha