۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
جنگ غزه ۶۰ میلیارد دلار هزینه روی دست اسرائیل گذاشت

جنگ غزه ۶۰ میلیارد دلار هزینه روی دست اسرائیل گذاشت

جنگ غزه یک حد نصاب دیگر هم برای تلفات رژیم صهیونیستی به ثبت رساند و بعد از ثبت بزرگترین شکست تاریخ این رژیم پر هزینه‌ترین جنگ این رژیم را هم برایش در تاریخ رقم زد.

به گزارش بازار، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارش مفصلی به هزینه‌های جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پرداخت و اعلام کرد، این جنگ طی سه ماه با ۲۱۷ میلیارد شیکل بی سابقه‌ترین جنگ از لحاظ هزینه‌های هنگفت (تلفات گسترده) لقب گرفته است.

این روزنامه عبری زبان با اعتراف به تلفات هنگفتی که ارتش اسرائیل بر اثر جنگ متحمل شده اعلام کرد، در کنار تلفات انسانی بی سابقه و تبعات اجتماعی، روحی و روانی، سیاسی و امنیتی و البته نظامی وحشتناک، زیان‌های اقتصادی هنگفتی هم برای تل‌آویو در پی داشته است.

در مقدمه این گزارش تاکید شده است بعد از گذشت ۳ ماه از جنگ نه تنها به هیچ یک از اهداف اعلام شده آن دست پیدا نکردیم، بلکه هزینه‌های جنگ نیز به یک رکورد تاریخی رسیده است که تاکنون در تاریخ اسرائیل بی سابقه بوده است.

این رسانه عبری زبان تاکید کرد تا پایان هفته گذشته هزینه‌های مستقیم جنگ ۷۰ میلیارد شیکل بود و میانگین هزینه‌های روزانه این جنگ از ۸۰۰ میلیون شیکل گذشته است و در صورتی که این جنگ به لبنان هم کشیده شود هزینه‌های آن به روزانه یک میلیارد شیکل هم خواهد رسید.

۷۰ میلیارد شیکل حدود ۱۹ میلیارد دلار است این در حالی است که در روزهای ابتدایی این جنگ و حضور گسترده نیروهای احتیاط رقم هزینه روزانه جنگ فراتر از ۱.۴ میلیارد شیکل بود این در حالی است که با عقب نشینی شمار قابل توجهی از یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی این هزینه‌ها به روزانه در حدود ۴۰۰ میلیون شیکل یعنی (۱۱۰ میلیون دلار) رسیده است، این در حالی است که در صورت ادامه جنگ برای مدت یک سال پیش بینی می‌شود غزه ۱۲۰ میلیارد شیکل (۳۵.۵ میلیارد دلار) از خزانه رژیم صهیونیستی هزینه بگیرد.

گفتنی است این آمار صرفا به زیان‌های اقتصادی مستقیم جنگ مربوط شده و رسانه‌های عبری زبان از زیان‌های حاشیه‌ای و ثانوی اقتصادی جنگ هم سخن می‌گویند.

پایگاه عبری زبان آیس در گزارشی که امروز یک شنبه منتشر شد خبر داد، حجم معاملات بورس اسرائیل شاهد سقوط شدیدی بود به نحوی که ۶۰ درصد در حجم معاملات کاهش را به ثبت رسانده است.

کد خبر: ۲۶۶٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha