۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
پیش‌بینی تورم پنج درصدی جهان در سال ۲۰۲۴

پیش‌بینی تورم پنج درصدی جهان در سال ۲۰۲۴

بر اساس نظرسنجی کارشناسان اقتصادی اندیشکده آلمانی موسسه آیفو (Ifo) اقتصاددانان نرخ تورم جهانی را برای سال ۲۰۲۴ به میزان پنج درصد پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش بازار، بر اساس نظرسنجی کارشناسان اقتصادی اندیشکده آلمانی موسسه آیفو (Ifo) پیش‌بینی می‌شود که تورم در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، این نظرسنجی نشان داد که اقتصاددانان نرخ تورم جهانی را برای سال ۲۰۲۴ به میزان پنج درصد پیش‌بینی می‌کنند که کمتر از انتظار قبلی ۶ درصد است.

از سویی دیگر، نرخ‌های تورم پیش‌بینی‌شده برای سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ از روندی نزولی پیروی می‌کند اما به ترتیب همچنان بالا و در ۴.۴ درصد و ۳.۶ درصد خواهد بود؛ انتظارات تورمی در بین مناطق جهان به‌طور گسترده‌ای متفاوت است زیرا بیشتر مناطق کاهش انتظارات تورمی کوتاه‌مدت و بلندمدت را نسبت به سه ماهه قبل نشان می‌دهد.

همچنین انتظار تورم اروپای غربی برای سال ۲۰۲۴ به میزان ۳.۱ درصد پیش‌بینی شده در حالی که آمریکای شمالی ۲.۴ درصد کمتر از میانگین جهانی است؛ همچنین آمریکای جنوبی و شمال آفریقا انتظارات تورمی را برای سال ۲۰۲۴ به ترتیب ۲۹ و ۴۵ درصد افزایش داده‌که هر دو بالاتر از میانگین جهانی است.

در عین حال، اقتصاددانان برای سال ۲۰۲۷ کاهش ۲.۱ درصدی تورم در اروپای غربی و ۲.۴ درصدی در آمریکای شمالی را پیش‌بینی کرده‌اند.

کد خبر: ۲۶۶٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha