۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید کشور
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید کشور

زنجان- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه ساخت بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور از سال گذشته آغاز شده است، گفت: ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی نبیان ظهر یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان در محل استانداری زنجان، گفت: ساخت بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور از سال گذشته آغاز شده و ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی هم در شهرهای جدید در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: در شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر هم ساخت مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دستور کار است و بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی هم توسط شرکت باز آفرینی شهری اجرا خواهد شد و همچنین در سطح کشور ۵۰ هزار واحد مسکونی هم توسط ستاد اجرایی فرمان امام ساخته می‌شود.

مدیرعامل سازمان زمین و  مسکن گفت: ساخت و عملیات اجرای چهار هزار واحد مسکونی طرح ملی اقدام مسکن در سطح استان زنجان آغاز شده و استاندار زنجان و مدیر کل راه و شهرسازی در خصوص تامین زمین برای اجرای طرح ملی اقدام مسکن خوب فعالیت می‌کنند و قابل تقدیر است.  

نبیان تاکید کرد: در برخی از استان‌ها کمبود زمین برای طرح ملی اقدام مسکن وجود دارد که در این میان با دستور رئیس جمهور به همه استان‌ها ابلاغ شده از ظرفیت زمین دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مسکن استفاده شود.  

وی از شناسایی انبوه سازان و تعاونی‌ها در سطح کشور خبر داد و افزود: شناسایی انبوه سازان شکل گرفته و در استان‌ها هم باید این مهم به جد دنبال شود.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن با بیان اینکه ثبت نام گروهی انجام شود و زمین در اختیار آنها قرار گیرد تا ساخت مسکن را انجام دهند، افزود: دولت برای  ساخت مسکن تسهیلات لازم را به متقاضیان می دهد.  

نبیان عملکرد و اقدامات خوب و شایسته راه و شهرسازی استان  در اجرای طرح ملی اقدام مسکن را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: تنها دغدغه دولت و  مقام معظم رهبری مسکن دار کردن مردم است و ما تلاش لازم را داریم.  

وی با بیان اینکه از سال گذشته اجرای طرح ملی اقدام مسکن جزو برنامه‌های اولویت دار دولت قرار گرفته است، افزود: برنامه مهم سازمان زمین و مسکن این است تا آبان ماه تمام مساکن مهر را در سطح کشور به اتمام برساند که در برخی از استان‌ها و به تبع در استان زنجان به پایان رسیده است.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن تاکید کرد: برخی از واحدهای مسکن مهر مشکل حقوقی دارند که به مشکلات این واحدها خارج از دستور کار رسیدگی می‌شود.

نبیان گفت: باید شهرداری هم نسبت به تولید مسکن به دولت کمک کرده و زمین ها را در اختیار دولت قرار دهند و در صدور مجوزها هم ۵۰ درصد تخفیف داشته باشند.  

کد خبر: ۲۶٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha