۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
عملکرد ضعیف اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۳| چشم انداز مثبتی وجود ندارد

عملکرد ضعیف اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۳| چشم انداز مثبتی وجود ندارد

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان هنگام حضور در یک رویداد به بیمار بودن اقتصاد آلمان اعتراف کرد.

به گزارش بازار، اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۳ عملکرد ضعیفی داشته است، حتی اگر اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۴ دوباره شروع به رشد کند، این کشور برای رهایی از ضعف پشت یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای سالانه خود تلاش خواهد کرد و این عامل باعث عقب ماندگی در سال ۲۰۲۴ خواهد شد.

این کشور که به دلیل مشکلات انرژی و زیرساخت‌های متزلزل، تحت تأثیر رکود تقاضای جهانی و عقب ماندن در رقابت برای تسلط بر خودروهای برقی قرار گرفته است در سال ۲۰۲۳ یک وضعیت رکودی را تجربه کرد.

با توجه به اینکه داده‌های صنعتی اقتصاد کلان آلمان در هفته آینده منتشر خواهند شد و احتمالاً بهبود کمی را نسبت به پایین‌ترین سطح سه ساله خود نشان خواهند داد، دولت آلمان در تنگنا قرار گرفته و خطر اعتصاب قطارها در آینده نزدیک است و کشوری که مدت‌ها به عنوان موتور منطقه یورو شناخته می‌شد، در حال اشتعال است.

استفان اشنایدر، اقتصاددان ارشد آلمان در تحقیقات دویچه بانک گفت: «ما نسبت به رشد آلمان در سال جاری بسیار بدبین هستیم. ترکیبی از فشارهای چرخه‌ای و ساختاری در حال حاضر این امید را که کشور می‌تواند گره‌های خود را باز کند کاسته است.»

کریستین لیندنر، وزیر دارایی، هنگام حضور در یک رویداد به بیمار بودن اقتصاد آلمان اعتراف کرد، لیندنر به سرفصل‌های ضعیف در مورد اقتصاد آلمان و نبرد سخت این کشور اذعان کرد. او گفت: «ما رشد اقتصادی بسیار کمی داریم.

در حالی که نظرسنجی‌ها به کاهش احتمالی ضعف تولید در این کشور اشاره کرده است، گزارش‌های روزهای آینده نیز ممکن است بر میزان کاهش آن بیفزاید.

سفارشات کارخانه‌ها در ماه اکتبر به پایین‌ترین سطح از اواسط سال ۲۰۲۰ نزدیک شد و اقتصاددانان پیش بینی می‌کنند که داده‌های روز دوشنبه افزایشیک درصدی را در ماه نوامبر نشان دهد که برای ترمیم خسارت کافی نیست.

کد خبر: ۲۶۶٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha