۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
رتبه ۲۸ زنجان در جدول تورم سالانه کشور
استاندار زنجان خبر داد؛

رتبه ۲۸ زنجان در جدول تورم سالانه کشور

زنجان- استاندار زنجان گفت: در سفر دور اول رئیس جمهور به استان، زنجان سومین استان در لیست تورم بود که در حال حاضر در جدول تورم سالانه در رتبه ۲۸ قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری زنجان که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان، گفت: انشاءالله مصوبات سفر دوم پربرکت خواهد بود.

وی اظهار کرد: قول‌هایی که در سفر گذشته رئیس‌جمهور به استان داده شد بسیار گره‌گشا است و هیچ‌کس به اندازه استانداران این گره‌گشایی را درک نمی‌کنند.

استاندار زنجان گفت: در سفر دور اول رئیس جمهور به استان زنجان، زنجان سومین استان در لیست تورم بود که در حال حاضر در جدول تورم سالانه در رتبه ۲۸ قرار دارد.

افشارچی تاکید کرد: در سفر قبلی در حوزه مسکن هنوز فعالیت سایت زنگان شروع نشده بود ولی در حال حاضر ۹ هزار واحد در حال آماده شدن است.

وی افزود: همچنین ۱۷هزار مسکن حمایتی دیگر در استان زنجان نیز در حال ساخت و ساز است.

استاندار زنجان بیان داشت: آب دغدغه مهم استان است و نیاز است که انرژی بیشتری در این حوزه گذاشته شود و امسال سد بلوبین آبگیری شد و امیدواریم سال آینده سد مراش نیز به این مرحله برسد.

افشارچی گفت: در راستای حل مشکلات آبی باید در خدابنده فاز مطالعاتی و در زنجان سد بعثت و در طارم سد کلوچ شروع به کار کند تا استان زنجان عقب‌افتادگی کنترل آب سطحی را جبران کند که در این راستا مدول دوم فاضلاب شهری افتتاح شد که بازتخصیص آن به صنایع انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در سفر قبل در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان توانی نداشتیم ولی امسال به ۹۳ شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه و به آنها زمین اختصاص داده شده است و همچنین در همین حوزه سکوی ابری هوش مصنوعی افتتاح شد که سبب اتفاق بی‌نظیری در منطقه شمالغرب کشور خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها را در بخش بیکاری داشته و نرخ مشارکت اقتصادی به بالای ۵۰ درصد رسیده است، افزود: در شاخص امنیت فضای کسب و کار رتبه سوم کشور را داریم.

افشارچی یادآور شد: همچنین در شش ماهه اول امسال ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در استان ثبت شد.

کد خبر: ۲۶۶٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha