۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
بارش‌ها کسری مخازن را جبران نمی‌کند| سامانه‌های بارشی سهم جدی برای بسیاری استان‌ها ندارد
سخنگوی صنعت آب:

بارش‌ها کسری مخازن را جبران نمی‌کند| سامانه‌های بارشی سهم جدی برای بسیاری استان‌ها ندارد

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه ۲ سامانه بارشی پیش‌رو کسری ناشی از کم‌بارشی‌های پاییز را جبران نمی‌کند، گفت: سامانه‌های یاد شده در مقایسه با سامانه‌های بارشی مورد انتظار در فصل زمستان، قوی نیستند.

به گزارش بازار، فیروز قاسم‌زاده درباره هشدارهای بارندگی در روزهای پیش رو ادامه‌داد: ۲ سامانه در این هفته مناطق شمال و شمال غرب کشور را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد که هرچند بارش برف خوبی به همراه دارد، اما کسری بارش‌های پاییزی را جبران نخواهد کرد.

وی افزود: سامانه‌های پیش رو در مقایسه با سامانه‌های بارشی مورد انتظار در فصل زمستان، قوی نیستند و احتمالاً به‌جز چند استان نظیر آذربایجان غربی و مازندران که بارش خوبی دریافت خواهند کرد، سهم بارشی جدی برای سایر استان‌های کشور مطرح نیست.

سخنگوی صنعت آب، دلیل تداوم کم‌بارشی‌ها در پاییز به زمستان سال جاری را تغییرات اقلیمی دانست و خاطرنشان‌کرد: تغییرات اقلیمی باعث ناهنجاری‌های جدی در سامانه‌های بارشی شده است و نتیجه آن در سال جاری برای ایران خشکسالی بوده است و ایران برای چهارمین سال پیاپی خشکسالی را تجربه می‌کند.

قاسم‌زاده خاطرنشان‌کرد: ایران به‌طور متوسط در هر دهه نزدیک به نیم درجه سانتیگراد گرم‌تر می‌شود و این گرمایش، بر روی میزان بارندگی‌ها و به طور طبیعی بر روی منابع آبی تجدیدپذیرِ در اختیار تاثیرات منفی می‌گذارد.

وی ادامه‌داد: این شرایط، اجرای دقیق برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی و مدیریت مصرف آب را ضروری می‌کند.

کد خبر: ۲۶۶٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha