۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
ادامه روند اصلاح قیمت بیت کوین| نظر کارشناسان در خصوص وضعیت بازار چیست؟
بازار بررسی کرد؛

ادامه روند اصلاح قیمت بیت کوین| نظر کارشناسان در خصوص وضعیت بازار چیست؟

علیرغم خوشبینی ایجاد شده در خصوص روند رو به رشد بیت کوین و سایر رمزارزها طی روزهای اخیر، از روز چهارشنبه هفته گذشته شاهد آغاز موجی از حرکت اصلاحی برای این بازار بوده ایم.

بازار؛ گروه بین الملل: علیرغم خوشبینی های ایجاد شده در خصوص روند رو به رشد بیت کوین و سایر رمزارزها طی روزهای اخیر، از روز چهارشنبه هفته گذشته شاهد آغاز موجی از حرکت اصلاحی نسبتا تند برای این بازار بوده ایم. به طوریکه قیمت بیت کوین در صبح روز جمعه به ۴۳۴۴۲ دلار کاهش یافته که به نسبت روز قبل، شاهد حدود ۲ درصد ریزش بود.

اکنون این سوال در ذهن سرمایه گذاران ایجاد شده که آیا روند ریزش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داشت یا ریزش اخیر را می بایست تنها به چشم اصلاحی طبیعی و در راستای افزایش پتانسیل بیت کوین برای آغاز پر قدرت قلمداد نمود؟

ریزش بازار در آستانه تعیین تکلیف نهایی صندوق های ETF

موضوعی که طی هفته های گذشته منجر به افزایش قیمت و رونق بازار بیت کوین در بازار شده، مساله تصویب احتمالی صندوق های سرمایه گذاری ETF توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است. «آندره دراگوش» رئیس تیم تحقیقاتی گروه ETC معتقد است که علیرغم اصلاح قیمت اخیر بازار، همچنان باید منتظر تصویب نهایی صندوق ETF و ورود آن به بازار وال استریت بود.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۱۲ درخواست رسمی از سوی کارگزاری های بزرگ در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به منظور تاسیس صندوق ETF بیت کوینی به ثبت رسیده که تاکنون، کمیسیون به هیچ یک از آنها پاسخ قطعی نداده است. همین امر منجر به ایجاد ترس و نوعی ناامیدی در میان سرمایه گذاران و در نتیجه توقف روند افزایشی قیمت بیت کوین شده است.

لازم به ذکر است، تاکنون شرکت های بزرگی چون Grayscale، Ark Investments و VanEck درخواست های رسمی خود برای راه اندازی صندوق ETF بیت کوین را تقدیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نموده اند که هنوز منتظر دریافت پاسخ قطعی از سوی این کمیسیون هستند.

از سوی دیگر، شرکت هایی چون Grayscale برای واگذاری سهام صندوق ETF بیت کوینی خود از هفته گذشته اقدام به ارائه تخفیف های جذاب به مشتریان جهت خرید سهام صندوق نموده اند که میزان این تخفیف ها در هفته گذشته به نقطه اوج خود یعنی ۵.۷۵- درصد رسیده است. همین موضوع منجر به ایجاد فضای ترس در دل سرمایه گذاران در خصوص آینده صندوق های ETF بیت کوین شده که نهایتا اصلاح قیمت این رمزارز در بازار را به دنبال داشت.

ادامه روند اصلاح قیمت بیت کوین| نظر کارشناسان در خصوص وضعیت بازار چیست؟

مشکل دیگر به وجود آمده در صندوق اعتماد ETF گری اسکیل، ممنوعیت فروش سهام صندوق بوده که در حقیقت، مشتریان می بایست برای خروج از صندوق، فرد خریدار دیگری را پیدا کرده و سهام خود را به وی واگذار نمایند. در حقیقت، بر خلاف سایر صندوق های ETF بورسی، صندوق بیت کوین این شرکت قالیت نقد شوندگی را دستکم در شرایط فعلی نداشته و همین منجر به کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری در این صندوق شده است.

شاخص احساسات بازار همچنان مثبت است

نکته دیگر که باید به آن توجه داشت اینکه علیرغم اصلاح اخیر بازار که پیشتر نیز به واسطه افزایش ناگهانی قیمت ها و عدم توانایی بیت کوین برای حفظ حمایت ۴۵ هزار دلاری به وجود آمده، شاخص احساسات بازار برای بیت کوین و بازار رمزارزها همچنان مثبت است. دراگوش معتقد است که شاخص احساسات دارایی های کریپتو (CSI) علیرغم آغاز روند اصلاحی قیمت که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده، همچنان مثبت بوده و به نسبت هفته های گذشته بهبود نیز یافته است.

وی معتقد است که که از مجموع ۱۵ شاخص مورد ارزیابی شرکت ETC، همچنان ۱۲ شاخص نسبت به هفته گذشته مثبت بوده که می تواند پتانسیل خوبی برای افزایش قیمت جدید ایجاد نماید.

ادامه روند اصلاح قیمت بیت کوین| نظر کارشناسان در خصوص وضعیت بازار چیست؟

میزان نوسان قیمت افزایش خواهد یافت

نکته دیگری که سرمایه گذاران بازار رمزارزها باید به آن توجه داشته باشند اینکه به اعتقاد «اریک بالکوناس» تحلیلگر ارشد بلومبرگ، نشنیدن خبری تازه از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در خصوص تصویب صندوق های ETF بیت کوینی منجر به ایجاد ترس در بازار شده و این موضوع می تواند احساسات بازار را وارونه نماید. وی معتقد است هنوز این شانس وجود دارد که طی هفته آینده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا صندوق های ETF را به تصویب رسانده و لذا اصلاح قیمت فعلی بیت کوین را می توان به چشم فرصت نگریست.

با اینحال، برخی دیگر از کارشناسان بزرگ بازار همچون «اولیور لینچ» مدیرعامل صرافی «بیت ترکس» معتقدند که موضوع تصویب صندوق های ETF تاثیر خود را بر بازار گذاشته و حتی در صورت عدم تصویب آنها اتفاق وحشتناکی برای بازار رمز ارزها رخ نخواهد داد. با اینحال، وی معتقد است که در صورت تصویب این صندوق ها از سوی کمیسیون، می توان منتظر جهش در قیمت بیت کوین طی سال ۲۰۲۴ بود.

کد خبر: ۲۶۶٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha