۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
۱۸۲ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم نوسازی شده است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۱۸۲ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم نوسازی شده است

زنجان_ معاون وزیر راه و شهرسازی‌گفت: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۲۰۳ هزار واحد در دست نوسازی بوده که کار بیش از ۱۸۲ هزار واحد در دولت سیزدهم شروع شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد آئینی ظهر شنبه در جریان دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان، در حاشیه واگذاری تعدادی از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان زنجانی که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران از حجم بالای بافت فرسوده شهری در کشور خبر داد و گفت: ۱۹ میلیون نفر در این مناطق ساکن هستند.

وی بیان داشت: دولت در خصوص بافت‌های فرسوده شهری بسته‌های تشویقی اعم از اداری، مالی و شهرسازی تدوین کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رویکرد دولت تدوین بسته‌های تشویقی، شتاب‌دهی به کارها و برداشتن موانع پیش روی نوسازی بافت فرسوده شهری است.

آیینی تاکید کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۲۰۳ هزار واحد در دست نوسازی بوده که بیش از ۱۸۲ هزار از آن در دولت سیزدهم شروع شده است.

وی از بهره‌برداری بیش از ۵۵ هزار واحد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری زنجان تا به امروز خبر داد و تصریح کرد: این میزان واحد مسکونی با احتساب بهره‌برداری از ۷۷۰ واحد مسکونی نوسازی مسکن در زنجان از ابتدای دولت سیزدهم محقق شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: همزمان با سفر هیأت دولت به استان زنجان، طرح «کلید به کلید» با واگذاری چهار واحد مسکونی به چهار خانوار ساکن در محله سکونت‌گاه غیررسمی پرخطر کوی فلسطین زنجان، اجرایی و آغاز می‌شود.

آیینی تاکید کرد: در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده، ۵۹ هزار سکونت‌گاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار بافت فرسوده تاریخی در کشور وجود دارد.

کد خبر: ۲۶۶٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha