۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
گسترش ریسک های بیمه در سایه تحول دیجیتال
رییس کل بیمه مرکزی:

گسترش ریسک های بیمه در سایه تحول دیجیتال

استاد هاشم گفت: گسترش ریسک های بیمه در سایه تحول دیجیتال رشد داده زیرا بنگاه ها دچار تحولات بنیادی شده و بیشتر از اینکه به سمت تولید کالای فیزیکی بروند، خدمات تولید می کنند.

بازار؛ گروه بورس: رییس کل بیمه مرکزی در همایش تحول دیجیتال، بانک و بیمه با اشاره به اینکه دیجیتال سازی یکی از پیشروان های توسعه در دنیای امروز است، گفت: این موضوع علاوه بر اینکه در روابط اجتماعی فردی و بین المللی موثر بوده در تولید کالا و خدمات هم انقلابی شگرف ایجاد کرده است به همین دلیل امروز استفاده از هوش مصنوعی دیگر انتخاب نیست، بلکه یک الزام است.
علی استاد هاشم با بیان اینکه صنعت بیمه هم تحت تاثیر تحول دیجیتال قرار گرفته و کسب و کار این بخش دچار چالش شده است، افزود: اگر شرکت های بیمه نتوانند با تحول دیجیتال همگام شوند از عرصه رقابت خارج خواهند شد.
او با تاکید بر اینکه ظهور فناوری های موبایلی، اینترنت اشیا و... بخش وسیعی از وظایف بیمه را بر عهده گرفته است، تصریح کرد: در همین راستا صنعت بیمه در حال رقابتی شدن هستند و شرکت های فناورانه هم به این بخش ورود جدی کرده اند.
استاد هاشم با تاکید بر اینکه توزیع و فروش راحت تر در تحولات دیجیتال رخ داده است، اظهار کرد: نیمی از مشتریان در هند و چین گفته اند خدمات بیمه را از طریق کانال های نوظهور خریداری کرده اند و در کشورهای پیشرفته درصد خرید خدمات بیمه از طریق کانال های آنلاین ۴۰ درصد بوده و این موضوع نشان می دهد که تحت تاثیر کرونا اتفاق افتاده است اما این تغییرات می تواند در آینده به صورت پایدار ایجاد شود.
او با اشاره به اینکه در مطالعه اخیری که در صنعت بیمه انجام شده که ۹۰ درصد بیمه های اموال روی داده کاوی ها تمرکز کرده اند، اظهار کرد: در همین راستا هندی ها پلتفرم هابی را برای دیجیتالی کردن نمایندگی های فروش بیمه ها اقدام کرده اند و در آلمان و آمریکا هم با استفاده از هوش مصنوعی هزینه پردازش خسارت بیمه خودرو ۵۰ درصد کاهش داده اند.
رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه به دنبال هوشمندسازی زنجیره صنعت بیمه هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت بیمه ایران از بیست سال پیش در مسیر تحول گام برداشته و بخشی از خدمات آنها به صورت الکترونیکی انجام می شود.
استاد هاشم افزود: در بحث بیمه سایبری می توانیم در سایه تحول دیجیتال ورود کنیم. در واقع تنوع و گسترش ریسک های بیمه در سایه تحول دیجیتال رشد داده زیرا بنگاه ها دچار تحولات بنیادی شده و بیشتر از اینکه به سمت تولید کالای فیزیکی بروند خدمات تولید می کنند به همین دلیل ورود صنعت بیمه در حوزه سایبری اهمیت ویژه ای دارد.

کد خبر: ۲۶۶٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha