۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
شورای جنگ دوام چندانی نخواهد داشت
وزیران کابینه نتانیاهو:

شورای جنگ دوام چندانی نخواهد داشت

وزیران ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به اختلاف‌های اخیر میان مقام‌های نظامی و امنیتی شب گذشته در این کابینه اذعان کردند که این کابینه دوام چندانی نخواهد داشت.

به گزارش بازار، سازمان پخش رژیم صهیونیستی (کان) به نقل از بزالل اسموتریچ وزیر دارایی تندرو کابینه نتانیاهو گزارش داد: در واقع در پنج دقیقه آخر جلسه کابینه جنگ، بحثی طوفانی رخ داد، اما صداهای بلند میان وزیران و نه علیه رئیس ستاد مشترک بود.

یک وزیر دیگر نیز به کان گفت که بحث و جدلی که درواقع حالت انفجار داشت، بسیار اهانت آمیز بود، آنها به ارتش حمله کردند.

یائیر لاپید نخست وزیر و رئیس کنونی اپوزیسیون در این باره گفت: اسرائیل یک ارتش توانمند اما یک دولت ضعیف و ناتوان دارد، این سخنان به دنبال جدال لفظی میان اعضای کابینه کوچک امنیتی (کابینت) به علت تشکیل تیم حقیقت‌یاب برای جنگ ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) انجام می‌شود.

لاپید با انتقاد از جلسه اخیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از آن به یک سقوط بی‌سابقه جدید تعبیر کرد و گفت: وزرا تلاش کردند به رئیس ستاد ارتش توهین کنند و نتانیاهو هیچ کاری نکرد.

وی گفت که این حکومت و دولت نیست، بلکه یک فاجعه است.

لاپید گفت که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی که حامی تروریسم و هیچ خدمتی در ارتش انجام نداده، به شاول موفاز که یک فرمانده توانمند و قهرمان در اسرائیل است، حمله می‌کند.

گانتس نیز ساعاتی پیش حمله به هالیوی را با انگیزه سیاسی دانست و گفت که نتانیاهو باید میان اتحاد و امنیت و سیاست یکی را انتخاب کند.

از سوی دیگر حزب لیکود که نتانیاهو از آن برآمده است، اعلام کرد: از گانتس انتظار داشتیم، برای زیرپا گذاشتن وعده‌اش برای عدم خروج از کابینه اضطراری اسرائیل تا پایان جنگ، بهانه جویی را پایان دهد.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه پس از جدال میان چند تن از وزیران صهیونیستی حاضر در این جلسه با هالیوی به پایان رسید.

چند تن از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف نظر با هالیوی که تصمیم گرفته است تیمی را مأمور تحقیق درباره حمله ۷ اکتبر کند به رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی حمله کردند.

پیشتر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش تحقیقات در مورد شکست هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه/ طوفان الاقصی) را آغاز کرده و برای همین منظور یک کمیته تحقیقاتی را به ریاست شائول موفاز رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل داده است.

این شبکه تاکید کرد که موفاز تحقیقاتی را در مورد آمادگی ارتش برای عملیات زمینی در غزه انجام داده است.

در همین پیوند، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت هم نوشت که کمیته تحقیق شامل شائول موفاز و شماری از افسران ارشد سابق (نیروهای ذخیره) است.

این روزنامه اشاره کرد که موفاز قرار است در مورد جنگ کنونی در غزه از جمله شکست‌های روز هفتم اکتبر تحقیق کند.

در ادامه این جلسه درحالی‌که یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با حمایت از هالیوی تلاش کرد وزیران حاضر را ساکت کند اما این حمایت کمکی به حل اختلاف نظرها نکرد و وزیران صهیونیستی همچنان بر سر یکدیگر فریاد می زدند.

تنش‌ها در جلسه تا جایی ادامه یافت که منجر به درگیری لفظی میان ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و گانتس شد.

گانتس که همانند گالانت از هالیوی حمایت کرد بر سر دیگر وزرای صهیونیستی که به رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی حمله کردند فریاد کشید و جلسه کابینه جنگ به طور کامل با تنش همراه شد.

پس از داد و فریاد وزاری صهیونیستی حاضر در این جلسه بر سر یکدیگر کنترل جلسه از دست نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به طور کامل خارج شد و در حالیکه تنها نظاره گر این داد و فریادها بود دستور پایان بی نتیجه جلسه را داد.

رسانه های صهیونیستی پیشتر نیز گزارش دادند بعد از آنکه نتانیاهو از حضور سران موساد و شین‌بت در جلسه شورای جنگی جلوگیری کرده جدال لفظی سختی میان وی و وزیر جنگ کابینه‌اش در گرفته است.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام خبر این جدال لفظی میان نتانیاهو و گالانت، خبر داد که وزیر جنگ این رژیم به نتانیاهو گفته که در حال ضربه زدن به امنیت اسرائیل است.

رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه شب نیز از وجود اختلاف بین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس موساد بر سر پرونده اسرا خبر داده بودند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دیوید بارنیا رئیس موساد پس از بازگشت از یکی از سفرهایش به خارج که برای موضوع اسرای صهیونیستی در غزه انجام گرفته، حمله کرده است.

بر اساس این گزارش، گالانت در یکی از جلساتی که نتانیاهو هم حضور داشته به رفتار بارنیا در قبال میانجی‌ها اعتراض کرده است.

از سوی دیگر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، به تازگی گزارش‌هایی مبنی بر انتقاد و توهین به هالیوی در جریان نشست‌های کابینه منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، دفتر نتانیاهو از هالیوی خواسته تا در جلسات کابینه شرکت کند و او پاسخ داده که در صورت امکان این کار را انجام خواهد داد. وی از شرکت در جلسات کابینه اجتناب می‌کند زیرا می‌داند که دامی در انتظار او است.

رژیم صهیونیستی که با هدف از میان بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح جمعه (۱۰ آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و هزاران فلسطینی را شهید یا زخمی کرد.

عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه، نظام امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین نیز بر دامنه تنش ها در سرزمین های اشغالی افزوده است.

کد خبر: ۲۶۶٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha