۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
تهدید اروپا با تعرفه 25 درصدی خودرو برای حکم علیه ایران!
تجارت آزاد فقط وسیله ای برای تامین منافع سردمدارانش بود

تهدید اروپا با تعرفه 25 درصدی خودرو برای حکم علیه ایران!

یک اقتصاددان گفت: تجارت آزاد جهانی و اقتصاد آزاد هیچ گاه هدف حتی سردمداران آن نیست، بلکه وسیله ای است برای دسترسی به اهداف و تامین منافع اقتصادی و سیاسی برای سردمداران این نوع تجارت است.

به گزارش خبرنگار بازار،یک اقتصاددان گفت: تهدید اروپا از سوی آمریکا به وضع تعرفه ۲۵ درصدی بر روی صادرات خودرو در صورتی که این کشورها نقض برجام از سوی ایران را به شکل رسمی اعلام نکنند،  این حقیقت را آشکار می کند که تجارت آزاد هدف سردمداران آن نیست و وسیله ای برای تامین خواسته ها و سرمداران مدعی تجارت آزاد است.

احسان سلطانی با اشاره به  تهدید اروپا به وضع تعرفه ۲۵ درصدی برای صادرات خودرو از سوی آمریکا اظهار کرد: در چند سال اخیر، میانگین سالانه کل صادرات اتحادیه اروپا به ایران حدود ۹ میلیارد دلار و صادرات خودرو و قطعات این اتحادیه به آمریکا بیش از ۵۰ میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: خودروسازان اروپایی فقط بیش از ۱۰ میلیارد دلار قطعات و اجزا برای تولید ۳ میلیون خودرو در سال به آمریکا صادر می کنند.

این اقتصاددان تصریح کرد:  روزنامه واشینگتن‌پست خبر داد آمریکا سه کشور اروپایی عضو برجام را تهدید کرده است اگر ایران را ناقض برجام معرفی نکنند، بر واردات خودرو از این کشورها تعرفه ۲۵ درصدی وضع خواهد کرد.

سلطانی خاطرنشان کرد: فرانسه، بریتانیا و آلمان اعلام کردند که مکانیسم حل اختلاف در برجام را فعال می‌کنند که می‌تواند در نهایت باعث اعمال دوباره تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران شود.

این اقتصاددان با تاکید براینکه اتحادیه اروپا حاضر نخواهند بود تا با ایران همراهی کند، یادآورشد: تجارت آزاد جهانی و اقتصاد آزاد هیچ گاه هدف حتی سردمداران آن نیست، بلکه وسیله ای است برای دسترسی به اهداف و تامین منافع اقتصادی و سیاسی برای سردمداران این نوع تجارت است.

 

کد خبر: ۲٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها