۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
زیرساخت‌های بازارچه هلاله شمالی در ایلام تکمیل می‌شود
استاندار ایلام:

زیرساخت‌های بازارچه هلاله شمالی در ایلام تکمیل می‌شود

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت استان در صادرات کالا به عراق، گفت: زیرساخت‌های بازارچه مرزی هلاله شمالی در ایلام تکمیل می‌شود.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی صبح یکشنبه در نشست صادرات غیر نفتی ایلام در محل استانداری اظهار کرد: در حال حاضر مرز مهران به صورت دو روز هفته برای صادرات کالا به عراق باز شده است.

وی افزود: در شرایط امروز کشور که نفت دیگر سهمی از منابع مالی کشور ندارد مراودات تجاری و صادرات غیر نفتی در وضعیت کنونی که با ظالمانه ترین تحریم ها روبه رو هستیم تعیین کننده و مهم است.

استاندار ایلام گفت: ما همزمان علاوه بر ایجاد زیرساخت های چیلات و چنگوله مجوز گذر مرزی را در این مناطق اخذ کرده ایم و در حال ایجاد زیرساخت های بازارچه هلاله شمالی نیز هستیم چراکه می خواهیم در حوزه تجاری با کشور عراق نقشی تعیین کننده داشته باشیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به دیدار با استاندار واسط عراق، افزود: نتیجه دیپلماسی موفق ما با عراقی ها به نفع شرایط اقتصادی کشور است.

وی اهم موضوعات مطرح شده در دیدار با استاندار واسط عراق را علاوه بر درخواست آنان برای صادرات اکسیژن مایع، تجهیزات پزشکی و انتقال تجربیات موفق در ستاد مبارزه با کرونا، در حوزه مبادلات تجاری، زیرساخت های مرزی، بازارچه های مرزی، اربعین ... و پیگیری تفاهم نامه های بین دو استان عنوان کرد.

استاندار ایلام افزود: نتیجه کار باعث شد علی رغم شرایط کرونا و محدودیت های خاص آن و مسائل داخلی کشور عراق بازگشایی مرز تجاری مهران جلوتر از دیگر پایانه ها اتفاق افتد تا جزو اولین پایانه های کشور در مراودات به کشور عراق باشد.

کد خبر: ۲۶٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha