۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۹۵ سنت رسید.

به گزارش بازار، قیمت نفت در روز جمعه به دنبال انتشار جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر تحت کنترل قرار گرفتن تورم افزایش یافت. از طرف دیگر، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا آماده می‌شود تا جهت جلوگیری از تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و غزه، وارد خاورمیانه شود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۹۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۸ سنت معادل ۰.۶۶ درصد افزایش، ۷۲ دلار و ۶۷ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در آستانه اولین هفته افزایش قیمت در سال جدید میلادی قرار دارند. این در حالیست که قیمت نفت در روز گذشته به دنبال خبر افزایش ذخایر بنزین و میعانات گازی کاهش یافته بود.

با وجود اینکه جزئیات اجلاس فدرال رزرو آمریکا سرنخ‌های مستقیمی در مورد زمان کاهش احتمالی نرخ بهره ارائه نداده، اما حاکی از تحت کنترل قرار گرفتن تورم بود که باعث آسان‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا می‌شود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه وام‌گیری مصرف‌کنندگان را کاهش داده و باعث رشد اقتصاد و افزایش تقاضا برای نفت می‌شود.

تحولات خاورمیانه هم به نگرانی در مورد عرضه افزوده است. وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای این رژیم قصد دارند رویکرد هدفمندتری را در شمال در پیش گیرند و رهبران حماس را در جنوب ردیابی کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در روز پنجشنبه به خاورمیانه سفر کند تا از گسترش درگیری جلوگیری شود.

کد خبر: ۲۶۵٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha