۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
تلاش برخی رسانه‌ها برای افزایش نرخ دلار به بهانه حادثه تروریستی کرمان

تلاش برخی رسانه‌ها برای افزایش نرخ دلار به بهانه حادثه تروریستی کرمان

برخی رسانه‌ها که بارها تلاش کرده بودند تا روند با ثبات بازار ارز را با اخبار خودشان تغییر دهند، روز گذشته سعی کردند از حادثه تروریستی کرمان به عنوان بهانه‌ای برای افزایش قیمت دلار استفاده کنند.

به گزارش بازار، رسانه‌های منتقد دولت بارها موفقیت‌های دولت سیزدهم را وارونه جلوه دادند و از هر بهانه‌ای برای زیر سوال بردن اقدامات مثبت دولت استفاده می‌کردند؛ بازار ارز یکی از بازارهایی است که این رسانه‌ها تلاش دارند تا با فضاسازی روند آن را متلاطم کنند در حالی که امسال بازار ارز با اجرای سیاست‌های دولت و بانک مرکزی روند با ثباتی را داشته است.

رسانه‌های حامی دولت سابق و منتقد دولت سیزدهم از عصر دیروز و پس از عملیاتی تروریستی در گلزار شهدای کرمان که به شهادت ۸۴ نفر و مصدومیت ۲۸۴ نفر از هموطنان منجر شد، این واقعه را به عنوان سیگنال و بهانه‌ای برای افزایش قیمت دلار قرار داده‌اند به طوری که به‌ صراحت انفجار را به بازار ارز متصل کردند.

در این فضاسازی رسانه‌ای، مجری یکی از این رسانه‌ها در یک فایل ویدئویی چنین می گوید: دلار، «مرز مقاومت» مهمی را از دست داده و می‌رود تا صعودی شود؛ روی میز و کنار دست او، ظرفی پر از شکلات با بسته بندی سرخ رنگ گذاشته شده که به طور معمول در جشن‌ها استفاده می‌شود.

او، شهدای روز گذشته را «قربانیان» و «جان‌باختگان» می‌خواند؛ در طول گزارش هفت بار از انفجار تروریستی کرمان با عبارت‌هایی نظیر «حادثه کرمان» و «انفجار کرمان» یاد می‌کند؛ اما هیچگاه آن را تروریستی نمی‌خواند. وی این عبارت‌ها را زمانی به کار می‌برد که مقامات کشور به صورت رسمی اعلام کرده‌اند آنچه رخ داده، یک عملیات تروریستی بوده است.

آن سوی ایران و در کرمان، ده‌ها پیکر خونین بر کف زمین افتاده. و این سو یک رسانه در اوج فضای غمبار افکار عمومی از خبرهای انفجار تروریستی کرمان، توجهات را به «کف بازار» جلب می‌کند تا بگوید «دلار صعودی شده است».

این محتوا از سوی رسانه‌ای منتشر شده است که همواره حامی افزایش نرخ ارز بوده و در تولیدات متعدد رسانه‌ای خود، «تعدیل نرخ ارز» را لازم خوانده و ثبات نرخ ارز در سال جاری را مورد انتقاد قرار داده است.

«مرز مقاومت» در گزارش این رسانه، ۵۰ هزار ۲۰۰ تومان برای هر دلار آمریکاست؛ مجری، انفجار تروریستی دیروز را جرقه افزایش دلار خوانده و می‌گوید: دلار انگار دنبال بهونه بود که از مرز ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومن عبور کنه.

کد خبر: ۲۶۵٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha