۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
افزایش ۵۰ درصدی صادرات گاز روسیه به چین

افزایش ۵۰ درصدی صادرات گاز روسیه به چین

گازپروم روسیه اعلام کرد، صادرات گاز این کشور به چین در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، غول گازی روسیه، گازپروم اعلام کرد، صادرات گاز روسیه به چین در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد، روسیه در سال گذشته میلادی، ۲۲.۷ میلیارد مترمکعب گاز از طریق خط لوله «قدرت سیبری» به این کشور آسیایی صادر کرده است. این رقم از ۷۰۰ میلیون مترمکعب تعهدات قراردادی گازپروم بیشتر است.

در سال ۲۰۲۲ از طریق خط لوله قدرت سیبری ۱۵.۴ میلیون مترمکعب گاز به چین ارسال شده بود. گازپروم انتقال گاز از طریق این خط لوله را به سطح جدیدی رسانده که در روز سه‌شنبه هم رکورد جدیدی ثبت کرده است. این شرکت در تمام سال ۲۰۲۳ به صورت منظم از تعهدات قراردادی گازی خود فراتر عمل کرده است.

الکسی میلر، مدیر ارشد اجرایی گازپروم هفته گذشته گفت، عرضه گاز به چین افزایش بیشتری می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ به ۳۸ میلیارد مترمکعب برسد.

گازپروم بر اساس قرارداد بلندمدتی که با شرکت ملی نفت چین (CNPC) منعقد کرده است، گاز طبیعی را به چین عرضه می‌کند. ارسال از طریق قدرت سیبری بخشی از یک قرارداد ۳۰ ساله ۴۰۰ میلیارد دلاری میان گازپروم و CNPC است که در سال ۲۰۱۴ منعقد شد.

روسیه پس از اعمال تحریم‌های غرب به علت جنگ اوکراین، مسیر صادرات انرژی خود را به سوی آسیا تغییر داد.

کد خبر: ۲۶۵٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha