۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
صدور هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی در گلستان | آسیب به ابنیه محتمل است
مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد؛

صدور هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی در گلستان | آسیب به ابنیه محتمل است

گرگان- حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از صدور هشدار سطح نارنجی و ورود سامانه سرد و بارشی به استان از صبح شنبه خبر داد و گفت: آسیب به ابنیه از اثرات مخاطره ای محتمل این سامانه خواهد بود.

نعمت اله حاجی زاده در گفت‌وگو با بازار از صدور هشدار سطح نارنجی و ورود سامانه سرد و بارشی به استان از صبح شنبه خبر داد و اظهار کرد: گلستان تا روز یکشنبه ۱۷ دی ماه تحت تاثیر این سامانه قرار دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان از کلیه دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان خواست آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اثرات مخاطره ای این سامانه گفت: بارش برف، رعد و برق در نواحی کوهستانی مورد انتظار است و در برخی نقاط احتمال ریزش تگرگ، مه غلیظ، کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید وجود دارد.

وی تصریح کرد: اثرات ورود این سامانه به استان آبگرفتی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل ها، اختلال در تردد جاده ایی، احتمال برخورد صاعقه و آسیب به سازه ها و ابنیه خواهد بود.

حاجی زاده از هم استانی ها خواست در بستر و حاشیه رودخانه ها توقف نداشته باشند و از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: احتیاط در تردد جاده ای، لایروبی کانال ها و آب روها، استحکام سازها و انجام سایر تمهیدات پیشگیرانه لازم هم از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۶۵٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha