۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
رفع معضل قاچاق کالا و فرار مالیاتی در مناطق آزاد کشور
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور خبر داد؛

رفع معضل قاچاق کالا و فرار مالیاتی در مناطق آزاد کشور

ساری- عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از رفع سه معضل اساسی فرا روی مناطق آزاد از جمله فرار مالیاتی و قاچاق کالا خبر داد.

حجت الله عبدالملکی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان این که تراز تجاری مناطق آزاد کشور مثبت شده است، آن را ناشی از سیاست های تولید محور و صادرات محور دانست و گفت: مجموع صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۱۸ میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به رفع سه معضل اساسی در مناطق آزاد، قاچاق، فرار مالیاتی و تبدیل به محل واردات کالاها را از جمله معضلات فرا روی مناطق ذکر کرد و گفت: اکنون این معضلات و مشکلات تقریبا رفع شده است.

وی ادامه داد: قاچاق کالا در مناطق آزاد به دلیل آن که تمامی کالاهای وارده و صادره ثبت و ضبط می شود، رفع شده است و کالای بی حساب و کتاب در این مناطق نداریم.

عبدالملکی با بیان این که تراز تجاری مناطق ویژه اقتصادی و آزاد مثبت شده است، گفت: این مناطق قابلیت ارزآوری دارد، امیدواریم با فعالیت منطقه آزاد مازندران، ارزآوری برای کشور افزایش یابد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به موضوع فرار مالیاتی در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: طی سال های قبل شاهد بودیم که در یک منطقه بیش از ۲۰۰ شرکت برای فرار مالیاتی ثبت شده بود ولی اکنون فرایند ثبت شرکت ها به نحوی اصلاح شد که جلوی فرار مالیاتی را می گیرد.

وی گفت: ابتدا شرکت به صورت آزمایشی ثبت می شود و مدیریت منطقه اگر اطمینان حاصل کرد نسبت به ادامه کار آن اقدام می شود.

کد خبر: ۲۶۵٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha