۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
ظرفیت تولید بخش گاز نیروگاه ایران ال. ان. جی به ۳۷ درصد رسید
مدیر نیروگاه ایران‌ ال. ان. جی:

ظرفیت تولید بخش گاز نیروگاه ایران ال. ان. جی به ۳۷ درصد رسید

مدیر نیروگاه ایران‌ ال. ان. جی گفت: ظرفیت تولید بخش گاز این نیروگاه ۳۷ درصد است که طی سه سال آینده با ورود بخش سیکل ترکیبی به ۵۷ درصد ارتقا می یابد.

به گزارش بازار، محمد مهدی‌لو روز چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از نیروگاه ایران‌ ال‌ان‌جی ال. ان. جی شرکت نیر پارس در عسلویه بوشهر اظهار کرد: در سال ۱۳۸۷ قرارداد پنج واحد گازی هرکدام به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات و ۲ واحد بخار هر کدام به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با این شرکت منعقد شد.

وی افزود: در این نیروگاه چهار دیزل ۳.۳ مگاواتی قرار دارد که در سال ۱۳۹۱ واحد یک و ۲ گازی به بهره‌برداری رسید و وارد مدار تولید شد.

مدیر پروژه نیروگاه ایران‌ ال. ان. جی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۱ این طرح بنا به دلایل مشخص از طرف کارفرما تعطیل و از سال ۱۳۹۹ مجدد فرایند کار پس از هشت سال آغاز و واحد سه نیروگاه وارد مدار تولید شد.

مهدی لو ادامه داد: واحد چهار و پنج این نیروگاه نیز در سال ۱۴۰۰ و در زمانی که شبکه نیاز بسیار بالایی به تولید داشت به بهره برداری رسید.

مدیر نیروگاه ایران‌ ال. ان. جی شرکت نیر پارس بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ همچنین با یک فعالیت شبانه روزی پست GIS۴۰۰ کیلوولت نصب و بخشی از برق تولیدی به پارس جنوبی و بخشی نیز به شبکه وصل شد.

مهدی‌لو با اعلام این که مشکلی برای افزایش تولید برق وجود ندارد، گفت: اکنون پنج واحد از هفت واحد نیروگاهی راه اندازی شده و در صورتی که کارفرما بخواهد، ۲ واحد نیروگاهی دیگر نیز وارد مدار تولید می شود.

وی عنوان کرد: تجهیزات اصلی مانند توربین و ژنراتور به شکل ۱۰۰ درصدی در داخل تولید می‌شود که کشور را از نمونه‌های خارجی بی نیاز کرده است.

مهدی لو ادامه داد: از ظرفیت های مناسب و زیست محیطی این نیروگاه و تمامی نیروگاه های مپنا در کشور این است که به جای مازوت فقط از گاز و گازوئیل به عنوان سوخت استفاده می شود.

کد خبر: ۲۶۵٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha