۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
۱۰ هزار میلیارد تومان عرضه اولیه تا پایان سال در بورس تهران
مدیرعامل بورس تهران:

۱۰ هزار میلیارد تومان عرضه اولیه تا پایان سال در بورس تهران

گودرزی، مدیرعامل بورس تهران امروز در نشست خبری جزئیات عرضه اولیه ۵ شرکت که تا پایان سال انجام می‌شود را تشریح کرد.

به گزارش بازار، محمود گودرزی امروز در نشست خبری در محل بورس تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر عرضه‌های اولیه تا آخر سال جاری، اظهار داشت: امسال قرار است یک هلدینگ پتروشیمی به نام شستان از زیر مجموعه‌های وزارت دفاع در بورس عرضه شود، همچنین شرکت ذوب آهن بیستون، شرکت آلومینا، هلدینگ نماد غدیر قرار است عرضه اولیه شوند که ارزش سهام عرضه اولیه این شرکت‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: با توجه به شرایط بازار ابتدا شرکت‌های متوسط وارد بورس می‌شوند تا شرایط بازار به‌هم نریزد و آمادگی داریم تا آخر سال ۵ شرکت یادشده بتوانند در بورس عرضه اولیه کنند.

گودرزی اظهار داشت: دو اولویت مهم شامل تامین مالی بورس تهران برای اقتصاد و همچنین دیجیتال کردن سامانه‌ها و طراحی سامانه‌های بورس در دستورکار قرار گرفته است که با کمک تیم اجرایی بورس تهران سال آینده با اصلاح برند و حضور قوی در عرضه اولیه سعی می‌کنیم در تامین مالی نقش ایفا کنیم.

مدیرعامل بورس تهران‌ یادآور شد: اندازه شرکت‌هایی که در بورس پذیرفته می‌شوند، نسبت به شرکت‌هایی که وارد فرابورس می‌شوند بزرگ‌تر هستند، اما با تصویب هیات مدیره قرار شد شرکت‌های متوسط هم در بورس پذیرفته شوند.

کد خبر: ۲۶۵٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha