۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
سهمیه سوخت برخی کامیون و خودروهای دیزلی استان سمنان پرید!
مشکل جدید برای دیزلی ها؛

سهمیه سوخت برخی کامیون و خودروهای دیزلی استان سمنان پرید!

شاهرود- بررسی ها نشان می دهد که برخی رانندگان خودروهای دیزلی با مشکل عدم تخصیص سهمیه بعد از مشکل به وجود آمده در جایگاه های سوخت کشورمان روبرو شده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، برخی رانندگان اتوبوس و کامیون و در مجموع خودروهای دیزلی در استان سمنان اعلام کرده اند که سهمیه سوخت خودروهایشان غیرفعال شده و یا بسیار کاهش پیدا کرده است این امر سبب شده تا این دست مالکان و رانندگان خودروها نگران تامین گازوئیل مورد نیازشان باشند.

سخنگوی شرکت نفت منطقه شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره این امر، گفت: سهمیه خودروهای بنزین سوز بر اساس کاربری، کلاس و نوع سوخت توسط کارتخوان تخصیص داده می شود ونیازی به استعلام از مرکز داده های شرکت نفت وجود ندارد و همان سهمیه نفت یا نفت گاز توسط عملکرد دوره قبل تخصیص پیدا می کند به این معنی که سهمیه دو خودروی کاملاً یکسان می تواند متفاوت باشد.

سعید خادمیان افزود: برای تخصیص سهمیه ضروری است که کارتخوان سامانه هوشمند سوخت اطلاعات مربوط به سهمیه را از سرور پیمایش دریافت کند.

وی بیان کرد: کارتخوان سامانه هوشمند سوخت به صورت پیش فرض برای سرور پیمایش از بستر ارتباطی بانک ملت استفاده می کنند و زمان مشکلات به وجود آمده به منظور حفظ امنیت و جلوگیری از نفوذ مجدد هکرها ارتباط مجدد شبکه سامانه هوشمند سوخت در تمام جایگاه ها قطع شد و لذا بانک ملت هم از این قاعده مستثنی نشد در نتیجه امکان استعلام و تخصیص سهمیه در کل کشور وجود نداشت.

سخنگوی شرکت ملی نفت منطقه شاهرود با بیان اینکه در راستای جبران این مشکل از زمان حمله سایبری تا پایان آذرماه تعدادی از نازل های نفت و گاز را به صورت یکسره کردیم تا فرآورده های نفت گاز به دست مردم برسد، گفت: پس از ماه آذر برقراری سرویس های سامانه هوشمند سوخت سهمیه پایه ای را که به صورت غیر برخط یا آفلاین در اولین سوخت گیری هر ماه خودروهای دیزلی ثبت شده بود، تخصیص پیدا کرده است.

خادمیان درباره رفع مشکل هم توضیح داد: این سهمیه ها در سامانه نرم افزاری در تمام جایگاه های سوخت اعمال و به شکل قابل ملاحظه ای سوخت رسانی افزایش و سرعت گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی رانندگان هستند که معطل سهمیه هایشان شده اند، ابراز کرد: ممکن است بازهم افرادی مشکل داشته باشند و امکان دارد این افراد علیرغم ارتباط کارتخوان با مرکز داده، قابل به دریافت سهمیه خود نباشند این افراد کسانی هستند که با سهمیه هایشان به اتمام رسیده و یا مقدار عملکردشان کمتر از سهمیه پایه تخصیصی بوده است.

شرکت نفت البته اعلام کرده که مشکل این دسته از افراد حل می شود اما باید دید که تا چه زمان این مشکل برای رانندگان خودروهای سنگین حل خواهد شد رانندگانی که ارتزاق خانواده هایشان به سوخت خودروهایشان وابستگی تنگاتنگ دارد.

شما همراهان تحلیل بازار می توانید سوژه های خود را برای پیگیری در انتهای مطالب و در قسمت نظرها با ما در ارتباط بگذارید تا این خبرگزاری مطالب را مورد پیگیری قرار دهد.

کد خبر: ۲۶۵٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha