۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
مجوز صندوق های پوشش ریسک به صورت یی تی اف صادر می شود
مدیرعامل بورس تهران خبر داد؛

مجوز صندوق های پوشش ریسک به صورت یی تی اف صادر می شود

محمود گودرزی با تاکید بر اینکه صندوق پوشش ریسک طبق درخواست یک نهاد مالی مطالعاتش انجام شده و مجوز آن توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شود، گفت: مجوز صندوق های ریسک به به صورت یی تی اف خواهد بود.

بازار؛ گروه بورس: مدیرعامل بورس تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام اطلاعات بورس تهران به صورت مرکز داده در اختیار همه مخاطبان قرار گرفته است، گفت: همچنین از سال گذشته به دغدغه فعالان بازار برای طبقه بندی پذیرش شرکت ها توجه کرده ایم و حداقل سرمایه پذیرش شرکت ها به بورس تهران ۱۲۰ میلیارد تومان شده است.
محمود گودرزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بازار دوم بورس هم به اصلی و فرعی تقسیم شده است، افزود: شرکت های که مشمول تعلیق هستند در بازار فرعی بر مبنای زیرساختارها قرار خواهند گرفت. از طرف دیگر بازار حرفه ای هم برای صندوق های سهام پروژه در نظر گرفته شده و از این طریق تامین مالی پروژه ها انجام می شود.
او درباره صندوق پوشش ریسک اظهار کرد: اجرای این صندوق طبق درخواست یک نهاد مالی مطالعات آن انجام شده است، اما مجوز آن باید سازمان بورس و اوراق بهادار بدهد که مشکلی هم برای صدور مجوز ندارد. این صندوق باید دسترسی راحتی داشته باشد، به همین دلیل می تواند به صورت یی تی اف عرضه شود.
او درباره افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی شرکت بورس تهران، تصریح کرد: در حال حاضر مشکل پایان کار ساختمان بورس تهران وجود دارد و همین مانع برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی شده است.
گودرزی با اشاره به اینکه سه مجموعه برای تامین مالی به صورت سهامی عام پروژه داشته اند، اظهار کرد: طبق قانون پروژه هایی که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند و بعد رتبه بندی آن انجام شده باشد و سطح ریسک پروژه مشخص شود بعد از آن گزارش به تامین سرمایه ارایه می شود و بر مبنای مفروضات شرکت مشاور و شرکت رتبه بندی گزارش برای عرضه ارائه شود.
بورس تهران با بیان اینکه دغدغه ای درباره ری برندیگ بورس تهران وجود دارد که باید در یک فرایند طولانی انجام شود، اظهار کرد: مطالعه ای ما در بورس انجام داده ای و هنوز بسیاری بورس تهران را با سازمان بورس اشتباه می گیرند به همین دلیل دنبال اصلاح رویه هستیم و از طرف دیگر قصد داریم تالارهای منطقه ای به شکل کنونی فعالیت نداشته باشند و به مرکز مالی تبدیل شود و تا پایان سال در چند استان مرکز مالی ایجاد می شود و شرکت های تامین مالی می توانند در این مرکز مستقر شوند و به تامین مالی استانی کمک کنند.

کد خبر: ۲۶۵٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha