۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
تسلا رکورد فروش سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ را شکست

تسلا رکورد فروش سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ را شکست

خودروسازی تسلا، رکورد میزان تحویل خودرو در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ را شکست، اما همچنان خودروساز چینی بیشترین تحویل خودروی برقی را داشته است.

به گزارش بازار، تسلا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ با تعداد تحویل خودروهایی که به ثبت رسانده رکوردشکنی کرد. این خودروسازی فراتر از برآوردهای بازار ظاهر شد به هدف سال ۲۰۲۳ خود دست پیدا کرد. اما با این وجود جایگاهش به عنوان برترین سازنده خودروهای برقی را از دست داد و اکنون شرکت چینی BYD به این عنوان دست پیدا کرده است.

تسلا حدود ۴۹۵ هزار خودروی برقی را در سه ماهه پایانی سال تحویل داد که پایین‌تر از ۵۲۶ هزار خودرویی است که BYD به مشتریان خود تحویل داده است. این موضوع نشان می‌دهد خریداران خودروهای برقی به دنبال مدل‌های ارزان‌تر خودروهای برقی هستند.

افزایش فروش خودروساز آمریکایی در پایان سال به آن کمک کرد تا در سال ۲۰۲۳، ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو تحویل خودرو داشته باشد. البته هنوز هم آمار فروش کلی و سالانه BYD از تسلا جلوتر است. این شرکت چینی در مجموع ۳ میلیون خودرو از جمله حدود ۱.۴ میلیون خودروی برقی و هیبریدی تحویل داده است. تحلیلگران خودرو معتقدند که آمار تحویل BYD نشان می‌دهد سیاست کاهش قیمت محصولات برای این شرکت چینی موثر واقع شده است.

تسلا نیز برای رشد فروش تخفیف‌ها را افزایش داد و مشوق‌هایی مانند شش ماه شارژ رایگان را برای مشتریان ارابه کرد تا قبل از آغاز سال میلادی میزان فروش خود را افزایش دهد. این اقدامات به تسلا کمک کرد تا رشدی ۱۱ درصدی نسبت به سه ماهه قبل رقم بزند و مجموع تولید را در سال ۲۰۲۳ به ۱.۸۵ میلیون دستگاه رساند.

خودروهای مدل ۳ و خودروهای کاربردی اسپرت مدل Y، در سه ماه پایانی ۴۶۱ هزار فروش را به خود اختصاص دادند در حالی سهم مدل‌های دیگر تسلا ۲۳ هزار خودرو بوده است.

کد خبر: ۲۶۵٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha