۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
محصول روستائیان روی دستشان مانده است/ حمایت‌های پسینی فراموش نشود
عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

محصول روستائیان روی دستشان مانده است/ حمایت‌های پسینی فراموش نشود

عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه حمایت‌های پسینی پس از ایجاد اشتغال در روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: روستائیان تسهیلات را دریافت کرده‌اند و به بهره‌وری رسیده اند، اما محصول در دستان آن‌ها مانده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به برداشت ۱/۵ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی با مصوبه مجلس، گفت: تسهیلات بانکی یکی از ابزارهای اشتغال پایدار در روستاها است، اگر در مجلس به دنبال رفع موانع قانونی اشتغال پایدار هستیم و دولت نیز می‌خواهد به این سمت برود، قطعا یکی از خواستگاه‌های اشتغال پایدار روستاها هستند.

وی با تاکید براینکه اگر بتوانیم اشتغال پایدار در روستاها ایجاد کنیم می‌توانیم مانع از مهاجرت بی‌رویه به شهرها شویم، ادامه داد: ایجاد دامداری‌های سبک، ایجاد کشاورزی مدرن، کشت‌های گلخانه‌ای برای تولید مواد غذایی، تولید مواد لبنی و در حوزه‌های دیگر به مانند توانمندسازی زنان روستایی با فرش‌بافی و گلیم‌بافی راه‌هایی است که از طریق آن‌ها می‌توان به راحتی اشتغال پایدار ایجاد کرد.

نماینده ملایر در مجلس با بیان اینکه صرف پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار مهم نیست، اضافه کرد: اولا دستگاه‌های متولی باید فرهنگ سازی داشته باشند و در این راه از ظرفیت رسانه ملی و رسانه‌ها استفاده کنند و ثانیا آموزش روستانشینان باید در دستور کار جدی دستگاه‌های متولی قرار گیرد تا روستانشینان از یک رقم حداقلی بتوانند یک اشتغال پایدار و پویا ایجاد کنند.

عضو هیئت‌ رییسه کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید براینکه حمایت‌های پسینی پس از ایجاد اشتغال در روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: امروز یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که روستاییان تسهیلات را دریافت کرده‌اند و به بهره‌وری رسیده اند، اما محصول در دستان آن‌ها مانده است که باید در این زمینه نیز فکرهای حمایتی و خریدهای تضمینی و جلوگیری از دلال‌بازی‌ها کرد.

آزادی‌خواه با بیان اعلام اینکه الگوی کمیته امداد برای حمایت پسینی از روستاییان می‌تواند الگوی مناسبی باشد، اظهار داشت: کمیته امداد به افراد تحت پوشش خود آموزش می‌دهد و آن‌ها را توانمند می‌کند و سپس به آن‌ها سفارش کار می‌دهدکه مفید است.

وی تصریح کرد: دولت باید با یک فرآیند مشخص بتواند مدیریتی بر اشتغال ایجاد شده داشته باشد و مانع از سرریز شدن جمعیت روستایی به شهرها شود.

کد خبر: ۲۶٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha