۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
ناوگان برداشت گندم زنجان با ۱۷۰ دستگاه کمباین جدید نوسازی شد
رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان:

ناوگان برداشت گندم زنجان با ۱۷۰ دستگاه کمباین جدید نوسازی شد

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: طی سه سال اخیر بیش از ۱۷۰ دستگاه کمباین نو، به ناوگان برداشت گندم استان اضافه شده است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه تلفات برداشت گندم در زنجان بیش از سه درصد است، گفت: متاسفانه تکنولوژی پایین و فرسودگی کمباین ها باعث تلفات در برداشت گندم می شود.

وی اظهار کرد: در کمباین های جدید ریزش گندم به صفر می رسد که در این میان جهاد کشاورزی زنجان به نوسازی کمباین ها تاکید جدی دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: طی سال گذشته به علت فرسودگی ماشین آلات کشاورزی و کمباین ها شاهد ریزش بالا و ضایعات ۱۰ درصدی گندم در استان بودیم.

تاراسی تاکید کرد: اکثر ماشین آلات و کمباین های مورد استفاده شده در زنجان قدیمی و فرسوده هستند.

وی  ابراز کرد: در سال جهش تولید در راستای کاهش تلفات گندم با توجه به اهداف عالی جهاد کشاورزی دو اقدام اساسی توسط جهاد کشاورزی استان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان، گفت: تشکیل و تجهیز ۵۰ اکیپ نظارت و بازرسی در شهرستانها و استفاده از توان کارشناسان عضو نظام مهندسی کشاورزی که اقدام به معاینات فنی کمباین ها کنند.

تاراسی با بیان اینکه از ۵۳۳ میلیارد ریال خط اعتباری مکانیزاسیون، امسال تاکنون ۶۶۸ میلیارد ریال با عملکرد ۱۳۸ درصد در زنجان جذب شده است، تاکید کرد:  طی سه سال اخیر بیش از ۱۷۰ دستگاه کمباین نو به ناوگان برداشت گندم استان اضافه شده است.

کد خبر: ۲۶٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha