۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
حرکت اقتصاد کشور در مسیر ثبات| ماهانه ۱۴ هزار تن گوشت قرمز وارد می شود
سخنگوی اقتصادی دولت عنوان کرد

حرکت اقتصاد کشور در مسیر ثبات| ماهانه ۱۴ هزار تن گوشت قرمز وارد می شود

خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ماهانه ۶ هزار تن گوشت گرم و هشت هزار تن گوشت منجد برای تامین نیاز بازار گوشت قرمز کشور وارد بازار می‌شود تا انشالله این اختلال موضعی در ماه‌های آینده رفع شود.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به افزایش ۰.۷ درصدی تورم در آذرماه گفت: در آذرماه ۰.۷ درصد تورم نسبت به آبان افزایش پیدا کرد که ناشی از مشکلات هزینه‌ای چند قلم کالای خاص در حوزه خوراکی مردم وجود داشت و سهمی که در اختلال در تولید گوشت قرمز منجر شد که افزایش تورم خوراکی ها به بیش از ۴ درصد برسد.

وی همچنین با اشاره به افزایش بیش از ۴ درصدی تورم در خوراکی‌ها، تاکید کرد: این افزایش به خاطر اختلال در گوشت قرمز و برخی اقلام دیگر بود که باعث شد تورم خوراکی ها به بیش از ۴ درصد در آذر برسد.

خاندوزی ادامه داد: کاهش نرخ تورم در صدر پیگیری ها از بانک مرکزی و سایر دستگاه های موثر در افزایش قیمت ها وجود داشته است.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: رشد ۴.۱ درصدی خوراکی‌ها در آذر ۱۴۰۲ مساله‌ای بود که موجب شد هدف‌گذاری کنترل تورم نسبت به آنچه نظر بانک مرکزی و دولت بود افزایش پیدا کند.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی تلاش کرده که بخشی از کسری و ناترازی را از طریق واردات موقت رفع کند. ماهانه ۶ هزار تن گوشت گرم و هشت هزار تن گوشت منجد برای تامین نیاز بازار گوشت قرمز کشور وارد بازار می‌شود تا انشالله این اختلال موضعی در ماه‌های آینده رفع شود.

خاندوزی تصریح کرد: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده با ابجاد انضباط مالی در بخش های مختلف دولت و کنترل نرخ بازار ارز رشد تورم را مهار کرده و فضای اقتصادی کشور را برای فعالان اقتصادی پیش بینی پذیر کند. تا امکان رشد مستمر در بخش های مختلف فراهم شود.

وی گفت: آمار و داده های جدیدی که تواسط مرکز آمار و بانک مرکزی منتشر شده موید آن است که حرکت اقتصاد کشور در مسیر ثبات و پیش بینی پذیری تداوم یافته است.

وزیر اقتصاد در ادامه در واکنش به برخی از هجمه ها به دولت تاکید کرد: برخی از دوستان رسانه ای مفاهیمی استفاده کردند که اصلا زیبنده عملکرد دولت نیست ار برچسب پوپولیسم به برخی آمارهای مراجع استفاده کردند آن هم توسط دولتی که در حال تحقق رویاهای دولت های قبل است.

وی بیان کرد: دولت در زمینه انعکاس واقعیت ها هیچ ابایی ندارد و خود را برای رفع نقاط ضعف کشور مسئول می‌داند.

کد خبر: ۲۶۵٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha