۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
افزایش قیمت جهانی طلا

افزایش قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۶ درصد افزایش به ۲۰۷۴ دلار و ۴۸ سنت رسید.

به گزارش بازار، دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال آمریکا در ۲۰۲۴ قیمت طلا را در روز سه‌شنبه افزایش داده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که قرار است این هفته منتشر شود و دورنمای سیاست‌های پولی این کشور را مشخص‌تر کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۶ درصد افزایش به ۲۰۷۴ دلار و ۴۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۴۱ درصدی به ۲۰۸۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

همچنان پیش‌بینی می‌شود طلا در کوتاه مدت بالاتر از سطح ۲۰۱۷ دلار باقی بماند.

امید به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه مارس تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و باعث ۱۳ درصد افزایش قیمت این فلز گرانبها در ۲۰۲۳ شده است. طلا اولین افزایش قیمت سالانه خود را از ۲۰۲۰ تجربه کرد.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا معطوف شده که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و جزئیات بیشتری در مورد کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی ارائه دهد.

بازارها در حال حاضر ۸۳ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس کاهش یابد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران فنی رویترز عقیده دارند قیمت طلا به سطح ۲۰۶۲ دلار در هر اونس می‌رسد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۵۶ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۲۲ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۱۶ درصدی، ۹۹۰ دلار و ۲۸ سنت معامله می‌شود.

کد خبر: ۲۶۵٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha