۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
توزیع رایگان کالاهای اساسی بین گروه‌های آسیب‌پذیر در قزوین/ بازار کنترل می‌شود
استاندار قزوین:

توزیع رایگان کالاهای اساسی بین گروه‌های آسیب‌پذیر در قزوین/ بازار کنترل می‌شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده طی چند روز آینده توزیع کالاهای اساسی به صورت رایگان و قیمت مصوب در بین گروه‌های آسیب‌پذیر استان آغاز می‌شود که به کنترل بازار خواهد انجامید.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت‌الله جمالی‌پور شامگاه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار قزوین که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت:  بررسی بازارها و  تحلیل کارشناسان در خصوص وضعیت موجود نشان می‌دهد بخشی از اتفاقات ایجاد شده در حوزه گرانی بار روانی دارد و در کنار افزایش قیمت فشارهای ناشی از این بار روانی زندگی را برای اقشار آسیب پذیرتر دشوار کرده است.

وی گفت: باید بپذیریم در شرایط اقتصادی موجود گروه‌های آسیب‌پذیر بیشتر در معرض خطر قرار دارند، از این رو با هماهنگی‌های به عمل آمده تلاش کردیم تا بیش از ۸۰ تن مرغ رایگان برای استان قزوین در نظر بگیریم که  در دو بخش مددجویان کمیته امداد و  مردم آسیب پذیر مناطق محروم توزیع شود.

کوتاه شدن دست واسطه‌ها از بازار
استاندار قزوین همچنین خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که این میزان توزیع مرغ و پس از آن کالای اساسی می‌تواند کنترل قیمت و مدیریت بازار را به همراه داشته باشد و از شدت تقاضاها در مدت زمان کوتاه می‌کاهد که به آرامش روانی و فرونشست جو گرانی می‌انجامد.

جمالی‌پور تاکید کرد: کوتاه شدن دست واسطه‌ها از بازار کالاهای اساسی مردم یکی از روش‌های مقابله با گرانی و مدیریت بازار است که در این شیوه تلاش می‌کنیم با توزیع این کالاها با نرخ و قیمت مصوب در بین گروه‌های آسیب پذیر زمینه سوء استفاده و حضور دلالان را از بین ببریم.

وی همچنین گفت: اولویت اصلی ما رعایت حقوق مردم است و به کسی اجازه نمی‌دهیم به بهانه‌های شخصی شاهد تضییع حق مردم باشد از این رو نظارت دقیق بر چرخه تویع کالاهای اساسی در قزوین اجرایی  می‌شود و با شناسایی ضعف و مشکلات این حوزه در استان برای رفع آ« برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

استاندار قزوین همچنین با عنوان اینکه مسئولان باید صدای مردم را بشنوند و قطعا رسانه‌ها تریبون درست انعکاس صدای مردم هستند و در استان قزوین نیز شاهد حضور این رسانه‌های فعال هستیم، تصریح کرد: همراهی دستگاه‌های استانی در مسیر مبارزه با گران فروشی و تضییع حقوق مردم جدی است و با پیگیری‌های مداوم کنترل قیمت‌ها در استان انجام می‌شود.

کاهش جوجه ریزی عامل اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به افزایش قیمت جدی مرغ در بازارهای قزوین گفت: قیمت مرغ طی چند هفته گذشته بین ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۱۸ هزار  و ۳۰۰ تومان در نوسان بوده است که به نظر می‌رسد کاهش جوجه ریزی ابتدای امسال عامل اصلی این افزایش قیمت است.

عزیزالله افضلی با بیان اینکه این مدل از افزایش قیمت طی چند روز گذشته در بین کالاهای اساسی دیگر نیز خود را بروز داده است و این هفه قیمت حبوبات، برنج، چای و حتی کالاهایی نظیر لاستیک نیز افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: امروز برای مدیریت بر بازار و کنترل قیمت نیازمند شناسایی علل این افزایش قیمت ها هستیم اما چیزی که واضح است اسن که در بخش قابل توجهی از این افزایش قیمت ها مسئله دلار اثرگذار است.

وی گفت: این که فعلا تنها تعدادی از کالاهای وارداتی می‌توانند از ارز دولتی استفاده کنند خود جای سوء استفاده برای دیگر واردکنندگان را فراهم کرده است و افزایش قیمت‌ها را تا حد ممکن به دنبال داشته است.

وی افزود: نظارت مستمر بر روند فعالیت بازار می‌تواند وضع موجود را در استان مدیریت کند و با همین نگاه با همراهی مسئولان برای مبارزه با سو استفاده کنندگان مبارزه می‌کنیم.

کد خبر: ۲۶٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha