۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
بریکس در حال جذب حامیان بیشتری است
رئیس‌ جمهور روسیه:

بریکس در حال جذب حامیان بیشتری است

رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به عضویت کامل ایران، مصر، امارات، عربستان سعودی و اتیوپی در سازمان بریکس از روز دوشنبه، به نقش روزافزون این سازمان در امور جهانی اشاره کرد.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که سازمان «بریکس» در حال جذب کشورها و حامیان بیشتری به خود است.

پوتین طی سخنرانی به مناسبت آغاز ریاست دوره‌ای روسیه در سازمان بریکس، گفت که مسکو مشتاق همکاری مفید و سودمند با تمام اعضای این سازمان است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی از موضوعات در اولویت دستورکار روسیه به‌عنوان رئیس دوره‌ای بریکس به مواردی مانند تقویت تعاملات در حوزه‌های علوم، فناوری‌های پیشرفته، بهداشت و درمان و زیست‌محیطی در کنارد یگر زمینه‌های بالقوه برای همکاری بین اعضای این سازمان اشاره کرد.

رئیس جمهور روسیه در این‌باره توضیح داد: «در مجموع، [روسیه] به‌عنوان چارچوب ریاست دوره‌ای خود، برنامه دارد که بیش از ۲۰۰ جلسه و همایش در سطوح مختلف [بریکس] در شهرهای مختلف روسیه برگزار کند. ما نمایندگان تمام کشورهایی که تمایل دارند با سازمان ما همکاری کنند را به شرکت در این اجلاس دعوت می‌کنیم».

طبق این گزارش، پوتین با بیان اینکه روسیه از امروز ریاست دوره‌ای بریکس را برعهده دارد، گفت که کشورهای جمهوری اسلامی ایران، مصر، امارات عربی متحده، عربستان سعودی و اتیوپی نیز از امروز به‌طور رسمی به عضویت کامل بریکس درآمدند.

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین افزود: «بریکس در حال جذب حامیان و کشورهای همفکری که در اصول بنیادین هم‌نظر هستند، می‌باشد. این نشان‌دهنده قدرت و نقش روز افزون این سازمان در امور جهانی است».

کد خبر: ۲۶۵٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha