۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
۷۸ واحد صنایع تبدیلی خرما در استان بوشهر وجود دارد/ ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۲۷۴۰ نفر
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی بوشهر:

۷۸ واحد صنایع تبدیلی خرما در استان بوشهر وجود دارد/ ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۲۷۴۰ نفر

بوشهر- قلی‌پور، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی بوشهر از فعالیت ۷۸ واحد صنایع تبدیلی خرما با ظرفیت تولید سالانه ۸۵ هزار تن در استان خبر داد و گفت: این صنعت برای دو هزار و ۷۴۱ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مصطفی قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه صنایع تبدیلی خرما در بوشهر شامل بسته‌بندی و فرآوری می‌شود، تصریح کرد: بیشتر صنایع تبدیلی استان در شهرستان‌های دشتستان و تنگستان به عنوان نقاط خرماخیز استان احداث‌شده است.

وی اضافه کرد: تولید محصولاتی مانند شیره، شکلات، حلوا، محصولات مغز دار شده، پودر هسته، خمیر و محصولات متفاوت دیگر از خرما از دیگر محصولات صنایع تبدیلی استان بوشهر است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی بوشهر بابیان اینکه ظرفیت و جای خالی برای فعالیت در زمینه صنایع تبدیلی در استان وجود دارد، اظهار داشت: سالانه ۱۶۰ هزار تن خرما در بوشهر تولید می‌شود که با توجه به تولید این میزان خرما جای خالی برای فعالیت در زمینه صنایع تبدیلی وجود دارد.

قلی‌پور از افزایش ۳.۵ برابری ظرفیت واحدهای سردخانه‌ای نگهداری خرما در بوشهر از سال ۹۳ تاکنون خبر داد و گفت: افزایش ظرفیت سردخانه‌ها باعث کاهش چشمگیر ضایعات خرما شده است.

وی تصریح کرد: تأمین نیاز بازار در طول سال، پشتیبانی صنایع فرآوری  این محصول و کمک به اقتصاد کشاورزان و باغداران از دیگر مزیت‌های افزایش ظرفیت سردخانه‌ها در استان است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی بوشهر بابیان اینکه در زمان حاضر ۶۴ واحد سردخانه با ظرفیت ۵۳ هزار تن خرما در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تا سال ۹۳ ظرفیت سردخانه‌ای استان بوشهر تنها ۱۵ هزار تن بود.

کد خبر: ۲۶٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha