۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸
ارزآوری ۴۲ میلیون دلاری صادرات ۱۸۰ هزار تن کالا از مازندران
ناظر گمرکات مازندران خبر داد:

ارزآوری ۴۲ میلیون دلاری صادرات ۱۸۰ هزار تن کالا از مازندران

نوشهر- یوسفی منش، ناظرگمرکات مازندران میزان صادرات کالا طی سه ماهه اول امسال را بیش از ۱۸۰ هزار تن به ارزش ۴۲ میلیون دلار به کشورهای مختلف بیان کرد.

علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار بازار میزان صادرات انواع کالا طی سه ماه اول سال جاری را بیش از ۱۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این کالاها به کشورهای مختلفی نظیر عراق، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، امارات و غیره صادر شده است.

وی میزان ارزآوری ناشی از صادرات کالاهای مختلف که از گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل، ساری و فریدونکنارصادر شد را بیش از ۴۲ میلیون و ۶۸۶ هزار دلار ذکر کرد و گفت: فرآورده های لبنی، سیمان، بستنی، آب میوه در صدر کالاهای صادراتی قرار دارند.

ناظرگمرکات مازندران با اظهار اینکه امسال بیش از ۷۵۰ هزار تن کالا از ۲۳ کشور جهان به مازندران وارد شد، ارزش این میزان واردات را بیش از ۹۳۲ میلیارد دلار بیان کرد و گفت: جو دامی ۳۰ درصد از ارزش میزان واردات را تشکیل داده است.

به گفته یوسفی منش، چربی‌ها و روغن حیوانی، دانه‌های روغنی، گندم از دیگر محموله‌های وارداتی به استان بوده است.

ناظر گمرکات مازندران با بیان اینکه میزان ترانزیت خارجی به مقصدهای مناطق ویژه اقتصادی، عراق و امارات بیش از دو میلیون و ۲۶۹ هزار دلار بوده است، افزود: ۴۴۲ تن کانتینر خالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری و مواد شیمیایی امسال ترانزیت شده است.

کد خبر: ۲۶٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha