۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
ضرورت تنظیم بودجه‌ای منسجم تا پایان دی‌ ماه
رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد

ضرورت تنظیم بودجه‌ای منسجم تا پایان دی‌ ماه

منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با استفاده از نظام درآمد- هزینه، می‌توان نظام بودجه‌ریزی کشور را متناسب با شرایط استانی و منطقه‌ای بهبود بخشید.

به گزارش بازار، ششمین جلسه بررسی بخش تفصیلی بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با حضور داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونان و رؤسای امور سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد.

در این جلسه گزارش «برنامه زمان‌بندی تدوین بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳» از سوی امور هماهنگی و تلفیق بودجه، گزارش «برنامه تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش اعتبارات هزینه‌ای استانی» از سوی امور برنامه و بودجه استان‌ها و گزارش «اهم تکالیف سازمان برنامه و بودجه کشور در برنامه هفتم توسعه» از سوی معاونت امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه ارائه شد.

منظور در این نشست با تأکید بر ضرورت تنظیم یک بودجه منسجم و کارشناسی دقیق برای ارائه به دولت تا پایان دی‌ماه، گفت: مطابق زمان‌بندی در نظر گرفته شده، نظرهای دستگاه‌ها دریافت و اعتبارات مورد نیاز برای انجام تکالیف آنها در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تکلیف سازمان برنامه و بودجه در برنامه هفتم توسعه مبنی بر طراحی و استقرار نظام نوین درآمد- هزینه استان‌ها، بیان کرد: طراحی و استقرار این نظام، حرکت به سمت عدم تمرکز بودجه‌ای در استان‌هاست و باعث افزایش میزان مشارکت استان‌ها در تأمین درآمدها می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: با استفاده از این نظام درآمد- هزینه، می‌توان نظام بودجه‌ریزی کشور را متناسب با شرایط استانی و منطقه‌ای بهبود بخشید.

منظور با تأکید بر ضرورت انضباط مالی دولت، درباره بدهی‌های دولت، بیان کرد: بر اساس مصوبه برنامه هفتم توسعه، صرفاً بدهی‌هایی به عنوان بدهی دولت به رسمیت شناخته می‌شود که دارای شناسه یکتا از وزارت امور اقتصادی و دارایی باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه خواستار ارائه جمع‌بندی تکالیف این سازمان در برنامه هفتم توسعه به همه امور تخصصی سازمان برنامه و بودجه شد و گفت: ضرورت دارد همه امور سازمان به تکالیف قانونی خود در برنامه هفتم توسعه، توجه لازم را داشته باشند.

بر اساس این گزارش، در این نشست معاونان و رؤسای امور سازمان به بیان نظرها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

کد خبر: ۲۶۵٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha