۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
۲۰ میلیارد دلار برای فشارافزایی پارس جنوبی سرمایه گذاری می شود| اشتغال ۸۵ هزار نیروی کار در عسلویه
معاون وزیر نفت در گفت و گو با بازار:

۲۰ میلیارد دلار برای فشارافزایی پارس جنوبی سرمایه گذاری می شود| اشتغال ۸۵ هزار نیروی کار در عسلویه

بوشهر- خجسته مهر معاون وزیر نفت با بیان اینکه ۲۰ میلیارد دلار برای فشارافزایی پارس جنوبی سرمایه گذاری می شود از اشتغال ۸۵ هزار نیروی کار در عسلویه خبر داد.

محسن خجسته مهر در حاشیه انعقاد طرح های پدافند غیر عامل در پارس جنوبی در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پارس جنوبی نقش غیر قابل انکاری در تامین سبد انرژی کشور دارد و برای صیانت از این میدان گازی، باید نهایت توان خود را به کار بگیریم.

وی افزود: اکنون ۷۰ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تولید می شود و تاکنون بالغ بر ۹۲ میلیارد دلار در این منطقه سرمایه گذاری شده که بدون تردید صیانت از این میدان گازی یک‌اولویت اساسی است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: اجرای طرح فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی از نیازهای اساسی پارس جنوبی است و مطالعات این طرح در سنوات گذشته انجام شده است که باید بزودی اجرایی و عملیاتی شود.

خجسته مهر تصریح کرد: طرح فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی با ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری، اجرایی می شود که امیدوارم با کیفیت مطلوبی عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی، ۸۵ هزار نیروی کار در میدان گازی پارس جنوبی اشتغال دارند و تمام توان خود را برای تثبیت و پایداری تولید به کار می گیریم.

خجسته مهر گفت: پروژه های پارس جنوبی، برگشت سرمایه مطلوبی دارند و فاز ۱۴ با ۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری، سالانه ۳.۵ میلیارد دلار درآمد ارزی دارد.

کد خبر: ۲۶۵٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha