۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
دولت باید با راهکارهای حمایتی به حوزه مسکن ورود کند
عضو انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان اصفهان:

دولت باید با راهکارهای حمایتی به حوزه مسکن ورود کند

اصفهان - صالح تبار؛ عضو انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان اصفهان گفت: در حال حاضر بازار مسکن اصفهان در شرایط جالبی نیست و در رکود به سر می برد اما این ثبات چندان پایدار نخواهد بود.

علی صالح تبار در گفت و گو با خبرنگار بازار، در پاسخ به این سوال که آیا رکود از بازار مسکن رخت خواهد بست یا خیر، اظهار کرد: در حال حاضر بازار مسکن اصفهان در شرایط جالبی نیست و در رکود به سر می برد اما این ثبات چندان پایدار نخواهد بود و احتمال می رود که مسکن باز هم گران شود.

وی افزود: اگر دولت سیاست هایش را تغییر ندهد وقوع رکود تورمی همچنان بر بازار مسکن سایه خواهد انداخت و مردم فرصت خانه دار شدن نخواهند داشت.

عضو انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان ابراز کرد: چندی پیش معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود شش میلیون خانوار ایرانی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داده و این نشان می دهد که خانوارهای مستأجر در کشور و بالتبع در کلان شهر اصفهان تعداد زیادی هستند که باید برای آنها فکری شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که دست سوداگران از بازار مسکن برداشته نشود و خانه های خالی در دست آنها باشد مسکن به ثبات و آرامش نخواهد رسید.

افزایش تورم و رشد صعودی قیمت مسکن

وی تصریح کرد: بالا رفتن قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی باعث شده که مردم به فکر حفاظت از سرمایه های خود باشند و ترجیح بدهند که وارد بازار مسکن شوند اما تا زمانی که وضعیت اقتصاد و رشد تورم به این شکل باشد بازار مسکن نیز با رشد صعود قیمتی مواجه خواهد بود.

صالح تبار در پاسخ به این سوال که در این میان آیا بانک ها هم در رکود و مشکلات بازار مسکن نقشی دارند یا خیر، اظهار داشت: بانک ها هم به نوبه خود در این زمینه عملکرد خوبی نداشته اند چراکه در پرداخت تسهیلات به متقاضیان سنگ اندازی می کنند و اقشار کم درآمد با بروکراسی های زیادی روبرو می شوند.

ساخت مسکن توسط بخش خصوصی و کنترل و تعدیل بازار مسکن

وی گفت: ساخت مسکن توسط بخش خصوصی در کنار کنترل و تعدیل بازار مسکن توسط بخش دولتی می‌تواند از آسیب‌های ناشی از سرگردانی سرمایه‌های بزرگ نیز جلوگیری و آنها را به سمت حوزه ساخت و ساز مسکن سوق دهد.

عضو انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان ادامه داد: در این میانه دولت هم باید با راهکارهای حمایتی و حذف بروکراسی ها در این حوزه ورود کند تا بازار مسکن به سمت مناسبی هدایت شود.

کد خبر: ۲۶۵٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha