۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
احداث ۳۸ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان همدان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان خبر داد:

احداث ۳۸ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان همدان

همدان - جمشیدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان از احداث بیش از ۳۸ نیروگاه خورشیدی در طرح تضمین خرید برق از مشترکان خبر داد.

شیرزاد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی و سی اچ پی در استان همدان ۶۰ مگاوات و ظرفیت بهره برداری از آن ها ۵۰ مگاوات است، گفت: تعدادی نیروگاه خورشیدی نیز توسط مشترکان اجرا شده به طوری که با ایجاد نیروگاه خورشیدی برق را به ما می‌فروشند و ماهانه هزینه آن را دریافت می‌کنند.

وی افزود: مشترکان با توجه به ظرفیت های موجود می توانند اقدام به احداث نیروگاه خورشیدی در پشت بام خانه ها یا سوله ها کنند و دولت برق تولید شده را به صورت تضمینی و به مدت ۲۰ سال از آنها خریداری می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با بیان اینکه تعداد این نیروگاه‌ها در حال حاضر به ۳۸ مورد رسیده و بیشترین آنها در شهرستان فامنین فعال شده است، گفت: از ابتدای خرداد ماه سال جاری با افزایش دما روبرو بوده ایم و باید مصرف برق مدیریت شود تا تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه خاموشی‌های استان همدان به شکل قابل توجهی کاهش یافته است، گفت: ۴۵۰ مشترک برای راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در استان همدان شناسایی و نقشه‌ها برای آنها تهیه و تاییدیه ها پیگیری شده است.

جمشیدی گفت: سرمایه اولیه برای این اقدام ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان برای پنج مگاوات تولید است و پس از راه‌اندازی آن و فروش برق به این مجموعه ماهانه ۸۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان درآمد فروش برق برای مشترکان لحاظ می‌شود.

کد خبر: ۲۶٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha