۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
افزایش قیمت فولاد صادراتی چین تحت تاثیر حملات دریای سرخ

افزایش قیمت فولاد صادراتی چین تحت تاثیر حملات دریای سرخ

صادرکنندگان چینی قیمت فولاد را به دلیل حملات دریای سرخ افزایش دادند؛ به این معنا که برخی از کارخانه های فولاد چین همچنان محصولات خود را به خاورمیانه می فروشند اما با قیمت های بالاتر عرضه می کنند.

بازار، گروه صنعت: صادرکنندگان فولاد چینی، از جمله فولادسازان، در پی حملات اخیر در یمن به کشتی ‌ها در دریای سرخ، در حال بررسی و بازنگری استراتژی‌ های فروش خود در خاورمیانه هستند. این حملات باعث نگرانی در مورد هزینه های بیشتر، زمان حمل طولانی تر و تاخیر در تحویل محموله شده است. برخی از کارخانه های فولاد چین همچنان محصولات خود را به خاورمیانه می فروشند اما با قیمت های بالاتر. افزایش هزینه‌ های حمل‌ و نقل اقیانوسی، با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ محموله‌ های فله و دو برابر شدن نرخ کانتینر، به افزایش قیمت ‌های فولادی که به خاورمیانه عرضه می‌ شود، کمک کرده است.

به گزارش Steelradar در حالی صادر کنندگان چینی قیمت فولاد را به دلیل حملات دریای سرخ افزایش دادند که تا ۲۷ دسامبر، قیمت صادرات کلاف نورد گرم ۳ میلی متری SS۴۰۰ چینی (HRC) ۶۱۵ دلار در هر تن CFR Dubai بود که از بندر تیانجین در شمال چین شروع می شد. این قیمت ۱۵ دلار در هر تن بالاتر از نرخ های مشاهده شده در اول دسامبر است. قیمت گزارش شده با جدیدترین پیشنهاد برای HRC به امارات متحده عربی توسط صادرکننده فولاد در استان ژجیانگ، شرق چین مطابقت دارد. این صادرکننده اشاره کرد که هزینه های حمل و نقل به ترکیه ۵ تا ۱۰ دلار در هر تن در مقایسه با امارات متحده عربی بیشتر خواهد بود که منجر به افزایش قیمت صادرات برای محموله های HRC به ترکیه می شود.

احتمال کاهش موقت سفارشات صادراتی فولاد از سوی خریداران خاورمیانه

به گفته کارشناسان، این وضعیت ممکن است منجر به کاهش موقت سفارشات صادراتی جدید فولاد از سوی خریداران خاورمیانه شود، زیرا هم خریداران داخلی و هم کارخانه های فولاد چین رویکرد محتاطانه ای دارند. با این وجود، برخی از صادرکنندگان چینی در صورتی که بتوانند بر سر قیمت ها به توافق برسند، همچنان آماده تجارت با خریداران خاورمیانه هستند.

بر اساس این گزارش، از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲، صادرات تمام شده فولاد چین به کشورهای بزرگ خاورمیانه مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ترکیه به ۱۰.۱۵ میلیون تن رسید که حدود ۱۲ درصد از کل صادرات فولاد چین را در مدت مشابه تشکیل می دهد.

کد خبر: ۲۶۴٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha