۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تجارت ۵ میلیارد دلاری ایران و ترکیه از ابتدای ۲۰۲۳

تجارت ۵ میلیارد دلاری ایران و ترکیه از ابتدای ۲۰۲۳

اداره آمار ترکیه از رشد ۱۸ درصدی تجارت این کشور با ایران در یازدهمین ماه سال ۲۰۲۳ خبر داد و کل تجارت دو کشور از ابتدای این سال را ۵ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش بازار، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۱۱ماهه ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۱۳ درصدی داشته است.

ارزش تجارت ایران و ترکیه در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ با افزایش ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۳ میلیارد دلار رسیده است. ترکیه در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

همچنین ترکیه در ۱۱ماهه سال ۲۰۲۳ میلادی ۲میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۳۳ درصدی داشته است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۳ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

اداره آمار ترکیه همچنین از رشد ۴۲ درصدی صادرات این کشور به ایران در نوامبر ۲۰۲۳ خبر داده است. صادرات ترکیه به ایران در نوامبر سال قبل ۲۹۰ میلیون دلار گزارش شده بود که این رقم در نوامبر امسال به ۴۱۲ میلیون دلار افزایش یافته است. ایران سیزدهمین مقصد کالاهای صادراتی ترکیه در این ماه بوده است.

اما واردات ترکیه از ایران در نوامبر ۲۰۲۳ با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۸۲ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در نوامبر سال قبل ۲۱۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

مجموع تجارت دو کشور در یازدهمین ماه سال جاری میلای با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۹۴ میلیون دلار بالغ شده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha