۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
افزایش ۳۵ درصدی تولید ام‌دی‌اف خام در سال ۹۸
معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد

افزایش ۳۵ درصدی تولید ام‌دی‌اف خام در سال ۹۸

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به تامین ۶۶ درصد میزان مصرف داخلی در صنعت اوراق فشرده چوبی توسط صنعتگران داخلی گفت: تولید نئوپان خام در سال ۹۸ در مقایسه با سال۹۷ حدود ۱۳ درصد و تولید ام‌دی‌اف خام نیز در این بازه زمانی بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در نشست‌ مشترک با نمایندگانی از تشکل های تخصصی زنجیره صنعتی اوراق فشرده چوبی و تعدادی از تولیدکنندگان شاخص این زنجیره صنعتی بیان کرد: صنعت اوراق فشرده چوبی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برای تامین بخش عمده ای از نیاز داخلی است و در صورت تامین مواد اولیه مورد نیاز این بخش، می توان در سال جهش تولید، روند افزایشی تولید را تسریع بخشید.

معاون امور صنایع وزارت صمت، افزایش تولید انواع اوراق فشرده چوبی از جمله ام‌دی‌اف را به عنوان ماده اولیه تولید مصنوعات چوبی ضروری برشمرد و تصریح کرد: کشور ما بدلیل کمبود چوب آلات جنگلی و محدودیت سطح جنگل ها و ضرورت حفاظت از آنها در شرایط اکولوژیکی خاصی قراردارد و استفاده بهینه از آنها و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر اجتناب ناپذیر است.

صادقی نیارکی در خصوص صادرات ام‌دی‌اف خام نیز اضافه کرد: در شرایطی که صنایع بالادستی اوراق فشرده چوبی به مواداولیه ام دی اف خام نیاز دارند، صادرات این محصول از نظر اقتصادی به صرفه نیست و باید ترتیبی اتخاذ کرد این محصولات با ارزش افزوده بیشتر در مسیر صادرات قرار گیرند.

وی در خصوص تامین مواد اولیه مورد نیاز برای ام‌دی‌اف خام از طریق واردات نیز بیان کرد: با همکاری بانک مرکزی می توان مکانیزمی برای واردات مواد اولیه مورد نیاز در نظر گرفت تا بخشی از تجهیزات و مواد اولیه این صنعت وارد کشور بشود.

سید مهدی نیازی «مشاور عالی و دستیار ویژه معاونت امور صنایع» در این نشست با تشریح سیاست ها و برنامه‌های وزارت صمت در سال جهش تولید، توسعه ساخت داخل و مدیریت واردات را به عنوان یکی از محوری ترین راهبردهای وزارت در سال جاری عنوان کرد.

افسانه محرابی «مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک وسلولزی وزارت صمت» نیز در این نشست به تشریح وضعیت صنعت اوراق فشرده چوبی در کشور پرداخته و نکاتی در راستای تامین مواد اولیه مورد نیاز این بخش ارائه کرد.

گفتنی است در این نشست که نمایندگانی از اعضاء زنجیره تولید اوراق فشرده چوبی حضور داشتند، با طرح دغدغه ها و مشکلات این صنعت خواستار تمهیداتی برای رفع مشکل واردات تجهیزات برای توسعه فرآیند تولید و تامین مواد اولیه شدند.

کد خبر: ۲۶٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha